Året som har gått og noe jeg ikke har fortalt

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


Foto: Annie Hyrefeldt 

Wow. Jeg tenkte at jeg skulle oppsummere året som har gått. I utgangspunktet tenkte jeg at det skulle bli en enkel oppgave, men det viser seg at det faktisk er snarere tvert i mot. Dette har jo vært et vanvittig år på godt og vondt, og jeg kunne antakeligvis fylt ut en helt bok hvis jeg skulle få med meg alt. Jeg tenkte uansett at jeg skulle prøve å oppsummere så godt som mulig!

♥ ♥ ♥

Januar: 

Januar kom som et brak og på mange måter startet et nytt liv og en ny hverdag for meg.

Det var først i januar jeg var motivert til å ta grep og finne ut hva jeg ville etter at jeg sluttet på videregående i august. De siste månedene før jul var tøffe, annerledes og spesielle, så januar kom akkurat på et passende tidspunkt. Men til tross for at jeg fikk servert en bunke med blanke ark så ble januar utfordrende. Ting var utfordrende fordi jeg plutselig sto på mine egne ben og fordi jeg hadde ansvar for mitt eget liv. Jeg hadde bursdag i januar, og den dagen ble for det meste brukt til å grine. 

Faktisk svimte jeg av 16.januar og ble innlagt på sykehus, og det har jeg egentlig ikke fortalt noen. Rett og slett fordi jeg var så flau over at jeg kunne kjøre meg selv så i grøfta. 

Jeg jobbet mye for Day Birger Et Mikkelsen, en jobb jeg stortrivdes i, samtidig som jeg bestemte meg for å satse på bloggen min. På det tidspunktet var ikke bloggen noe mer enn at jeg syntes det var gøy og at jeg likte å ha en kanal der jeg hadde mulighet til å dele og mene. 

Februar:

Februar ble en måned der jeg sakte men sikkert forsøkte å finne meg selv.

Jeg gjorde noen småjobber via bloggen og jobbet fortsatt for Day. På mange måter tror jeg at jobben hos Day reddet meg litt, med tanke på rutiner og ansvar. Jeg tok et lite oppgjør med meg selv og mine egne relasjoner. Jeg begynte å skjønne hvilke mennesker som ga meg noe, og hvem som ikke gjorde det. På dette tidspunktet var det enormt mye usikkerhet knyttet til hvor C skulle spille sin neste sesong, så det var mange store spørsmål. 

Mars: 

I mars begynte til å skje. Det ble lysere ute, jeg kom meg på trening og ting begynte sakte men sikkert å løsne med bloggen.

Plutselig dukket det opp flere og flere invitasjoner til eventer, jeg ble booket til en modelljobb og det skjedde ting. Men samtidig som alt dette skjedde fortsatte jeg iherdig å jobbe med tanken om hvem jeg ønsket å være. For på en rar måte så følte jeg meg forbanna utilpass! Jeg signerte også en kontrakt med en agentur som hjelper designere, der jeg skulle hjelpe til å utvikle de sosiale mediene for designerne. Altså. 3 jobber.

April: 

C spilte i starten av måneden nesten kamper hver eneste dag og det var heavy. Bloggen rullet og gikk, og jeg jobbet 24/7 noe som jeg tidlig begynte å merke tæret på forholdet til meg og C, det sosiale og min egen helse. Igjen.

Grunde og jeg tilbragte MYE tid sammen, og jeg begynte sakte men sikkert og trives mer. Jeg fikk meg faktisk også hele to turer til Stavanger noe som var veldig hyggelig. 

Mai:

Mai betyr russetid, og jeg hadde litt hetta for hvordan det kom til å bli. Alle mine jevnalderede skulle feire russetiden mens jeg hadde valgt å stå over. Faktisk gikk det over ALL forventing, og jeg er veldig glad for det valget jeg tok. Mamma og jeg dro en tur til Stockholm og sjekket forholdene i Norrköping på veien ettersom C var få skritt unna å signere med Vita Hästen. Jeg naila også 2 eksamener. YES! Mai var en veldig fin og givende måned 🙂 

Juni:

Sommer og sol. C hadde fri fra trening, og kjørte kun egentrening og levde virkelig livet mens jeg bare jobbet, jobbet og jobbet. Til tider var det så mye jobb at jeg jobbet godt over 15 timer om dagen. Samtidig så gikk ting litt lettere fordi det sakte men sikkert begynte å bli lysere. Men, all jobbinga fikk fort resultater også. Plutselig løsnet ting litt med bloggen og på veldig kort tid ble det en seriøs arbeidsplass og en jobb jeg faktisk sakte men sikkert kunne leve av. Fett? Du aner ikke hvor fett det var. Haha.

Juli:

Jeg gikk nesten på veggen fordi jeg jobba så mye. C og jeg visste hvor vi skulle flytte i august, og jeg ble derfor nødt til å si opp jobben min hos Day. Det var vemodig, fordi jeg trivdes så godt – Men samtidig så var det nødvendig og riktig valg. Vi dro to uker til Mallorca, og de to ukene var jeg så kaputt at jeg nesten ikke husker at jeg var der. Nesten. Det var hvert fall både deilig og nødvendig. 

Problemet da var egentlig at C hadde masse overskudd og at han hadde hatt fri lenge, og at jeg var så sliten at jeg så dobbelt i det jeg satt meg på flyet nedover. Det gjorde at det ble litt klinsj mellom oss, fordi vi rett og slett hadde så forskjellige behov. 

Bestemor døde når jeg kom hjem fra Mallorca og samtidig så pakket jeg ned alle tingene mine for å flytte. 

August: 

SJUKT motivert for enda en ny start.

Vi flyttet til Norrköping siste dagen i juli og alt falt veldig fort på plass her. Vi møtte fine folk med en gang, leiligheten var fin og jeg fant en ro jeg ikke hadde kjent på lenge. Men august bød også på et sinnsykt rotteres med tanke på jobb. Frem til nå har jeg pendlet så mye at jeg har vært annenhver uke her og der. Samtidig gikk det så fint fordi jeg trivdes så godt! Jeg spilte også Zuccarello Allstar Game som var SJUKT morro og ikke minst stas. (Jeg er så heldig som får oppleve så mye kult) 

September: 

Oh yes. September begynte faktisk fantastisk. Jeg var SÅ motivert på treningsfronten, jeg var glad, bloggen gikk bra og jeg stortrivdes virkelig. 7.september ble jeg overfalt og uken etter ble jeg drapstruet. September ble derfor rar, vond og årets mest krevende måned. Jeg bestemte meg fort for at jeg ikke under noen omstendigheter skulle gi meg, og hadde ikke en eneste dag borte fra bloggen eller annen jobb. 

Oktober: 

Fortsatte like “morsom” som september da noen fant ut at de skulle spre nakenbildet av meg fra garderoben på Elixia. Dette skjedde først i slutten av måneden men jeg bar preg av å være ekstremt preget etter spesielt overfallet. Samtidig så hadde jeg så mange fine mennesker rundt meg, jeg jobbet mye og jeg var kanskje aller mest forbanna – Noe jeg faktisk valgte å bruke til noe positivt. Jeg dro til og med å boksa litt! 

November:

Jobb, jobb og jobb. Siden vi flyttet den til Norrköping hadde jeg reist vanvittig mye frem og tilbake, og det ble ikke akkurat mindre i november. Jeg fikk meg også en tur til Innsbruck for å se C spille landskamper, noe som var veldig deilig og fint. Jeg gjorde flere TV-opptredener enn noen gang, bloggen hadde sin beste måned noen gang og jeg følte at ting virkelig var på G! 

Desember:

Desember har desidert vært årets roligste måned. Det har vært en veldig fin måned og jeg tror faktisk jeg har trengt at det har vært litt rolig. Batteriene begynner sakte men sikkert å bli ladet opp, ting er ikke så kaotiske som det har vært, jeg er glad og jeg nyter mer enn på lenge. Det kuleste er kanskje at jeg er nominert i 3 kategorier i Vixen Influencer Awards (stem HER) og til Årets Influencer i Se og Hør sin kjendisgalla (stem HER) !!! 

Og nå er jeg egentlig bare veldig motivert for et knakanes 2018. 

Tusen takk for et rått, brutalt og fett år ♥

// Marty

2 kommentarer

2 thoughts on “Året som har gått og noe jeg ikke har fortalt

  1. Hei!
    Gleder meg til å bruke 2018 på å bli bedre kjent med deg Martine, bli en god venn og en god støttespiller når ting er vanskelig. Ønsker deg en fortsatt god romjul og et fantastisk 2018 med gode opplevelser, eventyr og selvsagt C.
    Stooor klem fra Fredrik/Mittlivmedasperger <3 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *