Ja, utseende mitt er annerledes

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Yes, det behøves en liten avklaring. Og jeg er egentlig litt lei av disse avklaringene. Jeg postet et bilde på Instagramstory her om dagen, og gjett om meldingene begynte å tikke inn.

Jeg posta nemlig bildet over og konklusjonen til de fleste var at jeg har proppet leppene fulle av restylane. Og jeg kan bare si en ting: SERIØST!

Jeg fikk til og med en melding fra en jente som skrev at hun var veldig skuffa over meg og at jeg var et dårlig menneske som forandret på mitt eget utseende. 

Og:

1. Jeg har ikke fiksa på utseende mitt. Jeg har et munnsår og har derfor hatt litt hovne lepper. 

2. Man er overhode ikke et dårlig menneske hvis man endrer på utseende sitt. For, utseende har ikke en dritt å si om hvem man er som menneske. 

Jeg kjenner faktisk at jeg er litt lei av at vi skal være så opptatt av vårt eget utseende og ikke minst andre sitt. 

For ja, utseende mitt er annerledes om dagen. Det er helt annerledes enn hva det har vært de siste månedene.

Jeg er nemlig glad, jeg smiler, jeg gløder og jeg er fornøyd. Smilerynkene mine har blitt vekt til live og øynene har begynt å leve igjen. Jeg har ikke blå ringer under øyene eller en bekymringsrynke i panna. Og DET er forskjellen. De hovne og sprukne leppene har jeg faktisk ikke orket å bry meg om en gang, fordi det er sånn som skjer. Jeg orker ikke å kjase over at hendene mine er tørre, at håret er fettete eller at øyenbrynene burde vært nappa – Fordi jeg er så mye mer opptatt av å smile, le og sette pris på meg sjæl om dagen. 

Fordi det faktisk er det aller viktigste ♥ 

Så slapp heller av, spis pepperkaker og hør på julemusikk. 

// Marty

4 kommentarer

4 thoughts on “Ja, utseende mitt er annerledes

  1. Er ikke dette innlegget veldig motsatt av hva du har skrevet helt siden du startet denne bloggen? Omtrent det eneste du snakker om er jo utseende og at man som forbilde ikke skal endre på seg selv. Du har indirekte kritisert mange bloggere for nettopp dette? For å snu det slik som du sier det; dersom Isabel Raad smiler, gløder og er fornøyd med seg selv, så kan ikke du bare holde deg unna henne? Slutte å skrive innlegg basert på det hun gjør? Jeg synes du er den største hykleren i bloggverden.. enten så må du si noe og stå for det, eller la være! Jeg er så lei av dette og følte derfor jeg måtte si noe nå.

  2. hei Martine!
    huff, ikke noe godt å høre dette… jeg står med deg, tusen takk for at du er deg!! det du sier er så sant. vi må alle begynne sette litt mere pris på den vi er og ikke bry oss om at foreksempel ikke bryna er nappet osv, som du skriver over her for vi må heller begynne tenke over mye andre ting istendenfor at utseende skal ta helt overhånd ❤️ vi må tenke oss om jenter, alle sammen!!

  3. misfornøyd leser.: Hey:) Vet du, det er helt sant at jeg har endret mitt syn litt. Og, i mine øyne kanskje til det bedre. Jeg skriver vel ekstremt sjeldent innlegg basert på hva Isabel gjør? Jeg gjorde det en gang, og det står jeg faktisk ved.
    Jeg tolker det sånn at du viser til mitt syn på blant annet plastisk kirurgi, og det er jeg fortsatt i mot. Men, jeg har kanskje endret meg litt (fordi jeg har vokst) og forstått at det ikke har noe med verdien din som menneske. Jeg syntes det er totalt rævva og fronte det, som blant annet Isabel gjør – Men det betyr ikke at hun ikke kan være en hyggelig jente 🙂 Hvis du skjønner hva jeg mener? Uansett – Det er HELT lov å si fra 🙂 Fortsatt god jul!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *