ALDRI gjør dette når du dater

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg sitter ofte og diskuterer meg kjæresten min og kompisene hans. Eller. Kjæresten min trekker seg ofte unna, mens vi andre diskuterer. Grunnen til at han trekker seg unna er ofte så enkelt som at han ikke tør å blande seg inn. Spesielt ikke når vi snakker om forhold. Jeg tror han rett og slett skjønner at det er best å holde seg unna… Hmm, lurer på hvorfor.

En av kompisene hans har akkurat truffet en dame på Tinder, og de har møttes en gang. I utgangspunktet har det vært problemfritt, helt frem til hun begynte å mase, og mase og mase. Vi begynte å diskutere hva som er innafor og ikke, og det endte opp med at jeg som jente kom med noen påstander som han svarte på. 

Kan man kalle det en selvhjelpsliste? 

1. Vi jenter spiller ofte “hardt to get”. Er det lurt eller ikke? 

Han: Hvis en dame først har fått meg på, så kan det være spennende. Men noen damer er sikkelig dårlige til å være “hard to get” og blir bare sure og rare, så jeg vil anbefale å bare la vær. For relasjonen sitt beste. Hvorfor skal det egentlig være en “hvem er minst keen”-konkurranse? 

2. Noen jenter tror at det er lurt å fokusere mest på gutten i forholdet, og dropper derfor ofte sine egne interesser. Lurt eller ikke? 

Han: Noen ganger må jeg bare le av dere jenter. Seriøst? Altså. Damer skal da være selvstendige og oppegående individer. Det finnes jo ikke noe mindre sexy enn en dame som bare dilter etter og ikke har noe “eget”.

Kommentar: Jeg har venninner som bevisst gjør dette… (LES jenter) 

3. Stemmer reglen “svarer han ikke på første melding, må du for all del ikke sende flere?”

Han: Helt korrekt. IKKE mas. 

4. Noen jenter bruker litt “skitne triks” for å få drømmetypen på kroken. Altså, jeg snakker da om litt frekke bilder og hint. Hot or not?

Han: Hehe, er ikke det bare et kompliment egentlig? Nei, altså. Jeg tror ingen gutter liker damer som legger alt på bordet med en gang. Men sånn er det vel egentlig andre veien også? Hvis det er snakk om kjærlighet så føler jeg at det er ganske mye man må finne ut av, annet enn sex. 

5. Føler dere, dere mandig når dama spør om råd? Sånn som når lyspæra på badet har gått, og hun absolutt trenger hjelp med å fikse den? 

Han: Det er alltid digg å føle at man kan imponere og bidra! Men en lyspære? Det er jo ganske sexy hvis dama får til noen ting selv også, haha. Men jeg bidrar gjerne. 

6. Tilbake til punkt nummer 3. Hvis dere ikke svarer på flere dager, er det for å være kostbare eller fordi dere er uinteresserte?

Han: Er du en ordentlig fyr så syntes jeg faktisk du skal klare å gi beskjed om at du er uinteressert, uten å gi falske forhåpninger. Er en fyr på knærne etter deg, så lar han det ikke gå flere dager. Så, har du ikke fått svar på noen dager… Det er ikke deg, det er han, haha. Men back off. 

7. Liker dere at vi inkluderer dere i alle planene våre eller er det digg å ikke være med på alt?

Han: For guds skyld. Ha litt egne planer! Vis at du har noe annet viktig i livet ditt og ikke bli for desperat til å være sammen hele tiden. Ikke gjør ting så forbanna komplisert. Det er hyggelig å være med på ting til daten, men nyt livet og lev, med eller uten forelskelsen. 

8. Turn off med jenter som stalker?

Han: Hehehe… På en måte er jo det et godt tegn. Samtidig er det ikke sexy når hun har vært tilbake til bildene av meg og eksen for 4 år siden og presterer å fortelle det! 

9. Er humor viktig?

Han: Le, vær deg selv og dra en vits (hvis du kan). En gang datet jeg en jente som kun turte å le med hånden foran munnen fordi hun hatet leppene sine når hun lo… Jeg skjønner at man har komplekser, men hallo? 

10. Viktig å prate om eksene eller ikke? 

Han: Hmm… Det er naturlig å stille noen spørsmål kanskje, men ofte er det en grunn til at det er en eks. Noen blir helt opphengt i det, og det er ikke særlig kult. 

Yes.
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 
 

// Marty

 

 

 

1 kommentar

1 thought on “ALDRI gjør dette når du dater

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *