Kun tynne mennesker kan bruke skjørt

Categories Tanker 💭

Når jeg satt på bussen i dag morges satt det en gjeng med jenter foran meg på bussen. De snakket om en av de andre jentene på skolen og fortalte hvordan hun hadde vist seg frem på skolen dagen før. Jentene snakket om hvor håpløst de syntes det var at hun alltid hadde et behov for å vise seg frem, og at hun hadde på seg høye heler på skolen. De syntes rett og slett at det var så tåpelig at hun trodde at hun var noe. 

Men kom igjen! 

Ikke kom her å si at det er feil å føle seg fin.

I dag føler jeg meg sikkelig fin. Sminken ble perfekt, håret er sånn som jeg liker det og jeg har til og med på meg skinnskjørt. Jeg føler meg rett og slett sikkelig fin! Vi er så opptatt av å skryte av resultater, perfekte middager og barna våre, og vi må slutte å snakke ned mennesker som faktisk viser seg frem. Vi kan ikke læres opp til at det er feil å ville ønske å være fin, eller å ha et ønske om å fremstå bra. 

Det er nemlig sexy å ha selvtillit, og vi kan ikke ta dette fra hverandre. Vi må slutte å tråkke på mennesker som forsøker å komme seg opp og frem, eller mennesker som ønsker å vise seg frem, og vi må også slutte å sette folk i båser på grunnlag av utseende. 

6 håpløse utsagn: 

1. Kun tynne kan bruke skjørt: 

Dette er noe jeg har hørt flere ganger, og jeg har til og med sett artikler der moteeksperter sier dette høyt. I tillegg kommer det ofte tips om hvordan man kan kle seg slankere når man er tjukk… Det er da selvfølgelig greit å bruke skjørt, uansett hvordan man ser ut! Vi kan godt diskutere hva som er flatterende eller ei, men holdninger som dette gjør at blant annet klesbransjen stadig vekk lager “du er stor og tjukk” klær i stedet for å utvikle størrelsesreportoaret sitt. 

2. Store mennesker har lyset av når de har sex:

ALTSÅ. Sex har da ingen som helst regler for lys, eller størrelse. En større kropp fortjener ikke noe mindre oppmerksomhet, og skal ikke ses noe mindre enn en tynnere en. 

3. Høye mennesker kan ikke bruke høye heler:

For ett år siden skrev faktisk en av Norges moteplattformer dette: “Følelsen av å være en sjiraff på høye hæler er ikke særlig appellerende for noen, men er dessverre en realitet for mange høye jenter. Kjæresten blir ukomfortabel og spør om du vær så snill kan du bruke de lave sandalene i kveld, og venninnene dine blir så små der de går ved siden av deg med høye boots”. Selv er jeg 1.80 cm, og selvfølgelig kan jeg gå i høye heler? Jeg har ALDRI følt meg som en sjiraff og kjæresten min er lavere enn meg når jeg bruker det. Klarer ikke han å fikse at jeg vil gå på høye heler og føle meg fabulous, er det faktisk hans problem. 

4. Folk som ligger med store mennesker må like det litt “kinky”:

Jeg tror neppe det er en eller annen syk greie som gjør at noen vil ligge med noen fordi de er større. Jeg vil heller tro at det er fordi de syntes det er sexy, vakkert og attraktivt. SELVFØLGELIG kan store mennesker være seksuelt attraktive! 

5. De som er lave kan ikke bruke lange kjoler. 

Fordi de ser enda kortere ut da eller? De fleste kjoler kan sys opp, så hvis du er lav – Gå så mye du vil med lange kjoler. Det er ikke slik at lange mennesker er de eneste som kan bruke lange kjoler. 

6. Kan store mennesker onanere?

Det er ikke slik at det finnes et fasit svar på hvem som kan onanere vel?! 

I dag er en god dag, og jeg aner ikke hvordan morgendagen blir. Men hvis den mot formodning ikke blir som jeg håper, så skal jeg tenke på dagen i dag – Og tenke på hvor bra jeg følte meg i dag mens jeg hadde Beyoncé på ørene, og kjente solen varme. Det er faen ikke feil å føle seg fin!

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

9 kommentarer

9 thoughts on “Kun tynne mennesker kan bruke skjørt

  1. TAKK FOR DETTE INNLEGGET!! Det trengte jeg virkelig i dag! Jeg har litt størrelse på kroppen, og føler ikke jeg har like stor rett til å gå i trange klær, som de som er litt slankere. Det er faktisk skikkelig dritt at jeg aldri klarer å føle meg fin, på grunn av sånne drittkjerringer som du overhørte på bussen. Det er fader ikke noe som heter “for tynn” eller “for stor”, og jeg håper virkelig at folk snart kan vokse opp….
    Hilsen “for stor” 20 åring😎

  2. Det skjørtet var pent på deg 😄 Er litt misunnelig på at damer er søte og fine i korte skjørt og korte kjoler…
    Hadde jeg vært dame så hadde jeg gått i korte skjørt og korte kjoler selv, men det er ikke fint på menn så derfor gjør jeg ikke det…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *