Hvor blir det av?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg har jo akkurat flyttet inn i ny leilighet, i ny by og i nytt land – Og det er utrolig hva man lærer seg. Jeg vasket leiligheten på søndag, og i dag er den jo like ille som den var før jeg vasket den. Dopapiret forsvinner sporløst uten at jeg rekker å blunke, og jeg går tom for Pepsi Max. Det er jo faktisk et under at jeg fortsatt holder liv i de to levende plantene jeg har i leiligheten! 

Det er noen ting man ikke tenker over før man flytter hjemmefra, og jeg tenkte å ramse opp noen av tingene jeg har merket best til etter at jeg flyttet hjemmefra:

1. Jeg fikk aldri med meg at mamma tørket SÅ mye støv som hun må ha gjort. Det samler seg opp støv overalt, fort som fy og på de rareste stedene. Jeg tørker av bordet i stua flere ganger daglig, for det er seriøst en støvmagnet. For ikke å snakke om listene i gangen! 

2. Hvor kjipt det faktisk er å bruke SYKT mye penger på mat. Det var først når jeg flyttet hjemmefra at jeg forsto hvor mye en avokado kostet. Altså, hvis ikke du er klar over det – Sjekk kvitteringen neste gang du handler. Jeg har nesten ikke spist avokado siden, hehe.

3. Dusjen blir faktisk ikke vasket av seg selv… Og det svir og bruke penger på både sprayer og andre vaskegreier. Vaskepulver er faktisk noe av det kjipeste å kjøpe, men det er nødvendig. Jeg har en kompis som vasket klærne sine uten vaskepulver fordi han ikke gadd å kjøpe det… 

4. Jeg ble og er fortsatt til tider (sånn som nå) sikkelig matlei. Det er utrolig at man er nødt til å spise middag hver eneste dag, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hoppet over middagen fordi det er ekstremt lite fristende å lage mat. Det finnes jo ikke noe bedre enn sikkelig god, varm og sunn middag, det er bare det at den også skal lages!

5. Du kan dusje så lenge du vil, og det er digg. MEN, strømregninga kommer etterpå. 

6. Du kan innrede akkurat som du vil! Og det er superdigg. 

7. Haha, første gang jeg måtte kjøpe tannkrem måtte jeg ringe mamma og spørre om det var vanlig at den ble tom så himla fort. 

8. Ingen maser på at ting må gjøres, og det er for så vidt befriende. Samtidig kan jeg se at det blir en utfordring for mange som ikke er så glade i å støvsuge, legge seg eller ta matpakka ut av veska. 

9. Vaskemaskinen må settes på, for det går faktisk tomt for truser i truseskuffen. 

10.  Planter og blomster er nødt til og vannes. Jeg har flere ganger stilt meg selv spørsmålet om jeg er i stand til å holde noe levende. Heldigvis så lærer man for hver gang en plante dør.

Nå skal jeg vaske leiligheten, igjen……… Jeg håper dere har en digg fredag!

 

// Marty 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hvor blir det av?

  1. Har ikke kommentert bloggen din før, men nå var det på høy tid. Elsker den! Så utrolig ulike temaer du tar opp, klapper for deg og din interessante blogg. I tillegg ser du ut som ei skikkelig god og jordnær jente jeg skulle ønske jeg hadde i vennegjengen.
    Er heelt enig i alle 10 punktene forresten. Lenge leve 10 kroners marked sier jeg bare!
    Ha en kjempe fin helg, her blir det sol og konserter på vestlandet. Klem!

  2. Bra blogg! Ikke tull og fjas om overflatiske ting, som så altfor mange andre bloggere. Botox, restylane, rumpeinplantat, silikonbryst, vippeextentions, sminke og klær. Jeg spyr!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *