Jævla påskeidyll

Categories Tanker 💭

OBS. Advarer mot en ufiltrert påske-melding:

NB: Er ikke så god på grine-selfies. 

I dag har jeg grått, midt i den klisjefylte påskeferien. Inne på rommet. Jeg har ikke bakt boller, stått på ski eller drukket øl i solveggen. Ikke det at du må være i skibakken for å feire påske, selv om det av og til virker sånn. Akkurat nå hater jeg alt av hevede boller, smørblide snaps og afterski. Kall meg gjerne gnien, sur og sutrete, men det slo meg i går at kun et fåtall av mine venner på sosiale medier får meg til å føle meg ensom, håpløs og dum. Jeg glemmer ofte den andre store delen jeg aldri hører noe fra under høytider som dette. 

Vel, jeg har hvert fall sittet på rommet og grått idag, så hvis du mot formodning skulle føle på at påsken din suger, så vil jeg hvert fall si at den ikke trenger å suge fordi sola ikke titter inn gjennom vinduet, fordi du ikke suser ned over skibakken eller fordi du får et inntrykk av hvordan det burde være på Snapchat. 

Den blir faktisk til det du selv gjør den til, og hvis du har grått i dag du også – Så er du hvert fall ikke alene. Du er heller ikke alene hvis du føler at alle andre har det så mye kulere enn deg. Eller hvis du føler deg ensom fordi du ikke er med på hva du tror alle andre driver med. 

Nå skal jeg snart tørke tårene og finne på noe helt annet enn hva jeg tror er obligatorisk under høytider som dette. Jeg vet nemlig at det er jeg som legger standaren for hvordan jeg skal ha det, og sosiale medier trenger ikke å være en del av hvordan jeg skal ha det. 

God påske!

PS: Jeg er livredd for å skrive det her, mest fordi jeg føler meg som den eneste i verden. Krysser fingrene for at det ikke er sånn. For så vidt er vel det kanskje grunnen til at jeg føler det som jeg gjør også, fordi jeg føler meg som den eneste. 

// Marty 

 

 

 

34 kommentarer

34 thoughts on “Jævla påskeidyll

  1. Helt sykt at jeg satt å gråt av akkurat den samme grunnen i samme øyeblikk som jeg trykket meg inn på bloggen din. Føler meg så utrolig ensom og uproduktiv ettersom alle vennene mine er på hytteturer eller har kosekvelder med kjæresten mens jeg sitter her nysingel og ble ikke invitert på hytteturen der resten av jentegjengen dro. Men det at du også føler det litt sånn som meg fikk meg faktisk til å føle meg veldig mye bedre, så takk for at du valgte å dele dette selv om det er skummelt<3

  2. E har det på akkurat samme måte…kjæresten e bortreist på jobb..foreldre og svigerforeldre e bortreist..søsken e opptatt me sine kjærester og deres familie..venna like så…sitte her hjemme mutters aleine å syns synd på me sjøl…ikkje har e blitt invitert me på nåkke å e vil heller ikkje trenge me på folk så e kanskje min egen feil…I don`t know! e en smule deprimert å har liksom ikkje energi til å gjør anna enn å ligge inne på sofan å se tv og spise godteri…godt å vite at e ikkje e aleine om å føle det sånn…

  3. Åå herlighet så “godt” det var å lese dette <3 Fælt at du har følt det sånn, men det er godt å vite at jeg ikke er alene om å ha det sånn.
    Du er så skjønn <3

  4. TAKK Martine, nå følte jeg meg ikke så alene lenger haha 🙁 du setter ord på tankene mine❤️

  5. Martine, tusen takk for at du skriver innlegg som dette. Det er selvfølgelig kjedelig å lese “ofte” at du er ensom, men takk. Jeg føler meg ikke fullt så alene lenger.
    Jeg håper du har en bra påske, du er god<3

  6. Du er ikke alene! Tenkte akkurat det samme som deg. Tenker det samme fortsatt, men man må bare tenke på – som du sa – at det er kun et fåtall vi ser på soMe. Gjør det DU vil gjøre, ikke hva du føler at du må pga mange andre <3 God påske til deg!

  7. Du er ikke alene, Martine, men det er deilig å se at du tør å si det nå som alle andre er opptatt med å poste bilder av den perfekte påskeferien. Håper resten av den blir bedre <3

  8. Masse klemmer til deg! Føler det på akkurat samme måte, har fått 0 invitasjoner og 100 snaps av hvor gøy “vennene” mine har det..

  9. Enig med alle de over! Du er ikke aleine.. Føler jeg ikke har så mange venner lengre, henger for det meste med foreldra mine istede for å være aleine. Er ubeskrivelig glad i foreldra mine, men savner å henge med venner. Håper du allikevel får en fin påske❤

  10. Trengte virkelig å lese dette i kveld. Har jobbet i påsken mens alle andre er på påskeferie, og begynner å bli dritt lei av hvor mye jeg lar andre sin snapchat, instagram eller facebook oppdatering gå inn på meg, og at jeg lar med selv føle meg som dritt for at jeg ikke gjør det samme som “alle andre”. Godt å faktisk lese/se at jeg ikke er alene om å føle det sånn. Håper du har en fin påske videre ❤

  11. Du er ikke alene, Martine. Har aldri lest bloggen din, men så den her en dag. Jeg sliter med mat, tanker rundt mat. Påsken er dritt. Ja, fri fra skole og alt det der, men det betyr mye mer ensomhet, mer tid til å trene, og mer tid til å tenke på mat. Påskegodt og påskekos blir borte, det er et evig stress. Det er like greit å bare være alene, men samtidig ikke.

  12. Jeg var ikke på tur i fjellet i påsken. Derimot hadde jeg en hyggelig middag med noen av mine omgangsvenner. Det så sikkert kjempetrivelig ut på snapschat. Lite visste vel de som så mystoryen min at jeg følte meg skikkelig utenfor og generelt gjør det med de jentene, men det er den eneste “gjengen” jeg har. Og i tillegg ble det snakk om en hyttetur de skulle på om en måned som jeg ikke er invitert til, så nå sitter jeg nå og er lei meg.

  13. Kjære søte snille Martine. Hvis det er noen trøst har jeg sittet inne å lest til eksamen hele påsken og hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke beveget meg utenfor døren de dagene det har vært sol. Si ifra neste gang du føler det sånn frøken så kunne vi ha møttes å gjort noe sammen. Lagd middag sammen eller gått på kino eller hva som helst annet som kan være av interesse. 🙂 Du er en god grunn for å ta en pause fra eksamenslesing. Håper virkelig du tar imot tilbudet mitt. Stoor klem fra din rullende kompis Johannes 🙂

  14. Hei! Og takk, Tuusen takk for at du skrev dette innlegget, for det var så utrolig deilig å få vite at jeg ikke er alene. I går lå jeg i senga mi og gråt, fordi mystoryene, snappene og instagrambildene til alle andre blir for mye noen ganger, fordi mens jeg satt aleine hjemme var vennene mine ute, men jeg var ikke invitert. Jeg hadde det jo egentlig ikke kjipt, men så plutselig hadde alle andre det så mye bedre, og da ble det kjipt…

  15. Kjære Martine så modig du er som skriver om dette💜
    Slik har jeg det rett som det er og jeg er 43 år. Prøver selvfølgelig å finne mine egne gleder, aktiviteter og tradisjoner. Som da ikke innebærer fjell/ski, hytteliv, campingliv….men det er liksom ikke like fett som “alle” andre har det😜 Men jeg jobber med meg selv hele tiden iforhold til å sammenligne meg/oss med andre.
    Drit og dra!! La oss rocka vår egen tilværelse på vår egen måte 😀✌

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *