Hvem bryr seg om at jeg spiser pizza til middag?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det er lenge siden jeg har skrevet om hva jeg driver med på bloggen, mye fordi jeg selv ikke finner det så veldig interessant – og fordi jeg ikke helt klarer å forstå at andre gjør det. Dagene flyr av gårde, og ofte i et vanvittig tempo. Det er mange lange dager, men det er dager fylt med glede, vilje og engasjement! Jeg trives. Tror jeg. Det er rart å være selvstendig, det er rart å styre sin egen hverdag helt selv, og det er rart å bli voksen. Men jeg tror jeg trives. Jeg har det hvert fall bra. 

Så hva bruker jeg egentlig dagene på?

Vel, i går spiste jeg pizza til middag. Og is til dessert. 


(Ja, det ble tatt en bit før jeg husket å ta bilde)

Før på dagen var jeg på en jobb for TvNorge, om ett nytt spennende program som kommer, og det var veldig gøy! 

I dag er jeg på reklameinnspilling, jeg sitter og jobber i bilen mellom slaga, leser litt skole og blogger litt. Det er vel egentlig sånn dagene går. 

Det hender jeg får innfall at jeg har lyst til å dele hva jeg skal akkurat idag, eller fortelle om noe kult jeg gjorde i går. Men av en eller annen grunn er det ofte jeg ikke finner det interessant, givende og nyttig. Hvem bryr seg vel om hva jeg gjorde i går? 

Mamma bryr seg. Hun snakker jeg mye med, og hun er jeg veldig glad i. Det er hyggelig å ha en å dele tankene som dukker opp i løpet av en dag med, det er hyggelig å ha en å prate med om hva jeg gjør, hva jeg har lyst til. Jada, jeg har fler. Og de er jeg vanvittig glad i. Jeg ler litt inne i meg, for de færreste orker jo å bry seg. De fleste observerer og kommenterer det hvis man møtes på butikken, før man traver videre i sin egen boble og hektiske hverdag. Jeg tror det er helt normalt, uansett hva en driver med, hva en holder på med og hva en skal. 

Men allikevel, selvom vi tilsynelatende ikke bryr oss om hva andre gjør, så gjør vi det allikevel. Helts i smug. Selvom vi har mer enn nok med oss selv, så klarer vi å mene og syntes noe om hva andre rundt oss gjør. Vi er flinke på å utrykke at vi ikke bryr oss, ikke får det med oss – Men HALLO? Det er klart folk får ting med seg, det er vel litt derfor vi også har et behov for å snikskryte litt, eller noen av oss mye. 

Jeg hater å bruke meg selv som eksempel, fordi jeg også finner det svært uinteressant, og vil mye heller prate om en som går andre året på medisin og er vanvittig dyktig. Det er viktig det, det er spennende det. Men til poenget; Her om dagen møtte jeg en som ikke visste at jeg blogget, plutselig visste ikke personen at jeg drev med blogg. Vel, det er jo forsåvidt HELT i orden. Men det ironiske er jo at personen betrodde seg i fylla for en tid tilbake at bloggen var lagret på favoritter og at min blogg ble sjekket hver eneste dag. Ironisk hva? 

Så, folk bryr seg vel egentlig. Ikke alle, men en hel del. Uansett hva vi driver med, så syntes vi det er spennende. Jeg vet ikke om vi skal kalle det snoking? Hvert fall, så syntes jeg vi skal hylle Facebook, Instagram og ikke minst Snapchat. Halleluja. Hvordan skulle vi ellers fått med oss hva gamle klassekamerater, kollegaer og venninner drev med? 

Følg meg gjerne på:

Facebook HER

Instagram HER

Snapchat: Martinehalvs

 

Marty. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *