Kroppslikes

Categories Tanker 💭

I dag våknet jeg opp og gikk som vanlig inn på mobilen min, og det første som slår meg er et nytt bilde av Caroline Berg Eriksen sin kropp, i ført undertøy, der hun stolt viser frem sin slanke og flotte kropp få dager etter fødsel. Tidligere denne uken gikk Sophie Elise ut å sa at hun hadde lagt på seg 15 kilo, mens Top Model-Charlotte kaster klærne for og fremme sine fantastiske former. 

I alle kommentarfelt diskuteres det kraftig, og det diskuteres om det er sunt at Caroline Berg Eriksen er så slank, at Sophie Elise juger og kun gjør det for oppmerksomhet og at Top Model-Charlotte er sykelig overvektig, vel og merke etter at enkelte påsto at (vi) Top Model-deltakerne var altfor slanke. 
For jeg stiller stadig spørsmål om hvorfor vi kler av oss, kaster klærne og med fokus om å være så vanvittig stolte? 

Jeg lurer på hvorfor Top Model-Charlotte har tillatelse til å kaste klærne, stråle, og stolt fortelle om at hun elsker sin egen kropp uansett hvor mye den veier, mens Caroline Berg Eriksen som er i den helt andre enden av skalaen, blir slaktet? For hvorfor heier vi ikke frem normalen, i stedet for å slakte de slanke og heier frem de store? Hvorfor i alle dager er det grunn til å gi stor applaus for en som er stor, fremfor en som lever av bikinifitness? Til syvende og sist så handler det jo bare om kropp, der vi er vår egen sjef, og der vi selv bestemmer hvordan vi vil forme og akseptere vår egen kropp. For hvorfor er vi så mye mer komfortable med én kroppsform, fremfor en annen? 
Jeg mener mye av problemet ligger akkurat her. Det ligger på at vi ikke aksepterer, uansett hvordan vi ser ut. For jeg vet at jeg aldri vil være så flott som Caroline Berg Eriksen etter fødsel, og jeg vet heller ikke om jeg ville prøvd, men; Jeg skal ærlig innrømme at jeg gjerne skulle vært det, så lenge det var sunt.

For jeg mener helt oppriktig: Hvorfor heier vi frem de enkelte kaller for “tjukkasene”, og slakter de “slanke”? Hva er forskjellen? Det er jo bare kropp? 

Kanskje vi heller burde slutte å bry oss så jævlig mye om kroppsfasongene og vekt, og heller bry oss om å bli fornøyd selv? For det viktigste er vel og være komfortabel i sin egen fasong og kropp, og så lenge noen er det, så burde vi vel heie, samme hvilken størrelse, fasong og vekt de har? 

PS: Show some class, not tits and ass!

 

Følg meg gjerne på:

Facebook HER

Instagram HER

Snapchat: Martinehalvs

 

Marty. 

4 kommentarer

4 thoughts on “Kroppslikes

  1. Sykt bra skrevet,er helt enig i det du sier,lurer på hvorfor det er sånn:/ hvis du er interessert i å være med på ukas blogg så gjerne ta en titt innom bloggen,ha en fin dag videre! <3

  2. Jeg klarer ikke å bry meg så mye om hvordan kroppen til folk er. Flott at Charlotte føler seg vel i sin kropp, og flott at Fotballfruen føler seg vel i sin kropp. Nå er ikke akkurat jeg en veldig kjendis-interessert person, men jeg føler at det har ingenting med meg å gjøre på et vis 😛 Jeg klarer ikke å hate de som er tynnere enn meg, eller le av de som er feitere enn meg. Mennesker er så mye mer enn en kropp 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *