Til sommeren

Categories Blogg

Til sommeren.

Du som er så god og varm, du som er så trygg og lys, du som er så vanvittig fin. 

Jeg vil takke deg, jeg vil takke deg for at du viser lys, varme og tilbyr vanvittig mengder meg glede.

Jeg vil takke deg for at du viser meg at det er verdt å løfte hodet fra alle skjermene jeg ellers i året har fullt fokus på. 

Jeg vil takke deg for at du viser meg at føttene mine kan føle det fuktige og myke gresset selv uten nylakkede negler og filte heler.

Jeg vil takke deg for at du viser meg mennesker i alle farger og fasonger og at du godtar meg akkurat slik jeg ser ut.

Jeg vil takke deg for at du lar meg føle meg vel, akkurat sånn jeg er. 

Du minner meg nemlig på hvor avslappet og stressfri jeg blir når jeg lar mobilen ligge igjen på kjøkkenbenken mens jeg løper meg en tur, spiller kort eller drar på stranden.

Du minner meg nemlig på at verden er så vanvittig stilig bare jeg tør å slippe meg løs, blåse litt i at alt ikke er på stell og at det er verdt å løpe rundt barbent kun i gledesrus. 

Du minner meg nemlig på at den viktigste dietten jeg kan gå på, et dietten som tilbyr meg glede og den lykken jeg føler når solen varmer på mine solbrente skuldre. 

Jeg strekker meg nemlig av og til så langt at jeg gruer meg til å møte deg.

Men takk sommeren, takk for at jeg i det hele tatt får møte deg. Og tusen takk for at du lar meg spise is med god samvittighet. 

Neste år skal jeg kanskje huske på at du godtar og aksepterer meg uansett hvordan jeg ser ut, det gjør meg nemlig så mye gladere. 

 

Følg meg gjerne på Facebook HER

og Instagram HER

Snapchat: Martinehalvs

 

– Marty

 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Til sommeren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *