Spørsmål og svar om leiligheten vår…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️, Interiør 🏡

Hei og good lørdag💛 Nå nærmer leiligheten vår seg ferdig med stormskritt, og jeg er sprekkeferdig! Det var befaring på torsdag, og er veldig positivt overraska. Jeg skal selvfølgelig dele litt bilder som ble tatt under befaringen, men jeg tenkte først at jeg skulle svare på litt spørsmål om den. Og veit dere hva vi skal i dag? Jo, vi skal på sofajakt – Og det er så gøy at jeg nesten ikke kan vente😂 Sånn har’e blitt si.

Hvor ligger leiligheten deres?

Den ligger i Asker!

Hvor stor er leiligheten?

Jeg husker faktisk ikke hvor stor den er i kvadratmeter (😂), det må jeg spørre C om, haha!! Men vi har kjøpt med to soverom, to bad og balkong (noe som har vært skikkelig viktig for oss). Det er en treroms, såpass veit jeg, og den er midt i blinken for oss.

Skal dere bo der, eller skal dere fortsette å bo i Sverige?

Dette vet jeg at mange lurer på og kanskje ikke skjønner seg helt på, og det er jo ikke så rart. Vi visste at vi med stor sannsynlighet ikke kom til å bo i Norge da vi kjøpte leiligheten. Vi ville allikevel benytte oss av muligheten til å komme oss inn på boligmarkedet og ha et hjem utenom sesong. Så vi skal fortsette å bo i Sverige, eller hvor veien går etter hvert, samtidig som vi har en leilighet hjemme i Asker.

Er det nybygg?

JA! Og det er foreløpig gått supersmud, så vi er veldig happy.

Skal dere leie den ut?

Det er planen, men ikke før hvert fall etter neste sommer. Jeg kommer til å være grisemisunnelig på den eller de som er så heldige å få bo der i så fall, hihi!

Hva koster leiligheten?

Haha, jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å si noe om det. Det varte ikke så lenge, for jo C babla jo med en journalist og det kom på forsiden av lokalavisa hans.

Jeg holdt jo på å dette av stolen når jeg så det, og vi har pugga på kommentaren “ingen kommentar” siden. Ikke det at det sitter helt enda😂

Men ja, vi betalte 4 800 000 for den for 1,5 år siden uten tilvalg (som koster skjooooorta) til alle nysgjerrigperer. Vi er veldig spente på ny verdivurdering nå i desember!

Hvordan skal den se ut?

Det er litt vanskelig å forklare, men jeg skal dele litt bilder (fra befaringen) snaaaart! Tro meg at dere skal få se absolutt alt.

Når er den klar?

I starten av desember!

Hva så dere etter når dere så etter leilighet?

Jeg var ganske bestemt på at jeg ønsket meg et nybygg, men vi så selvfølgelig på andre muligheter også. Mens vi så var det hele tiden viktig for oss at leiligheten hadde to soverom, balkong og så åpen løsning som overhode mulig. Ingen av oss var spesielt interesserte i å kjøpe et oppussingsprosjekt, og da vi kom over leiligheten vår var det liten tvil. Vi slapp jo til og med budrunde, og det var digg! Når det er sagt, så kjøpte vi den på… to dager, tror jeg at det var, så det gikk fort i svingene, hehe.

Hvilke tilvalg har dere gjort og hva har det kostet? 

Vi har valgt farge til alle rommene, fliser der vi har ønsket det, noen endringer på badene, noen endringer på kjøkkenet og en del andre valg. Vi likte kjøkkenet som var standar veldig godt, så vi “slapp” heldigvis å måtte gjøre noen store endringer med det. Vi har allikevel gjort noen tekniske endringer, som ser ut til å ha blitt veldig bra. Hva det har kostet? EN HAUG. Hvert valg koster det som føles som ut som en månedslønn, hehe. MEN! Det blir veldig, veldig fint og vi gleder oss noe inni hampen.

Spør om dere lurer på noe og fyr gjerne av noen tips til enten nybygg eller inredning om du har. Alle tips og all inspirasjon mottas med et stort takk🖤

Hilsen kjendiskjæresten, lol😂

1 kommentar

1 thought on “Spørsmål og svar om leiligheten vår…

  1. Off…jeg får helt vondt inni meg over hvor dyrt det er å kjøpe leiligheter sentralt 😭
    Hadde selv en leilighet på 85 kvadratmeter…3 soverom, 1 bad, 1 toalettrom, åpen stue og kjøkken løsning, gang, entre og en liten balkong.
    Var ikke nybygg, blokken ble bygget på 70-tallet. Leiligheten ble totalt nyoppusset i 2010, og var bare til å flytte rett inn når vi kjøpte den. Vi måtte ut med 2 550 000 😳 da lå leiligheten 5 minutter utenfor Bergen sentrum.
    Solgte leiligheten og kjøpte hus hus. Huset ligger 1 time utenfor Bergen sentrum. Huset er på 190 kvadratmeter, med 3 garasjer, tomt, opparbeidet hage, asfaltert vei og alt er på stell. Fikk huset for 2 100 000,-.
    Kun mye oppussing på huset, huset ble bygget i 1972, og er helt make til da det var nytt.
    Men vi har en fordel heldigvis, mannen min er rørlegger – så da betaler vi kun for material.
    Jeg er tømrer – så da betaler vi kun for material.
    Vi trekker det elektriske selv, og får inn en elektriker til å gå over når vi er ferdige.
    Har en kompis som er murer, så da gjør han tjeneste for oss og vi tjeneste for han – for alt trenger faktisk ikke å koste penger, men man kan gjøre det opp i arbeidstimer og material 😃

    Også tester man forholdet når man pusser opp sammen, man blir kjent på gode og onde måter. Enten så blir man svakere eller sterkere av det. Og vi blir bare sterkere og sterkere. For vi har lik smak, er kreaktive, ene nevner noe, andre fortsetter også baler det bare på så har vi planlagt hele operasjonen vi skal gjennomføre på huset 🤪
    Masse lykke til 😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *