Denne jævla bloggkrigen

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hmm… Hvordan skal man egentlig starte et innlegg der man aller helst har lyst til å skrive at man ønsker kjærlighet og fred i verden? Haha. 

Dette er antakeligvis urelevant for veldig mange, men for meg som blogger så kjenner jeg at det faktisk er ganske så viktig å si noe. 

De siste dagene har det stormet mye rundt reklame/annonser hos bloggere og hvor uetiske mange av oss er. Mye av det handler om at vi deler ut rabattkoder, og at varene som bestilles kommer med toll/moms, noe som kjøperen ikke er klar over fordi vi som bloggere ikke opplyser om det. Det er i mine øyne helt greit å diskutere og snakke om, men det er faktisk ikke greit når det blir til et rent personangrep. 

Jeg har selv bomma et par ganger, rett og slett fordi jeg har vært så uenig i noe som har blitt skrevet – Men jeg har selv skjønt hvor dumt det er å ta en person for å få frem noe viktig, og har egentlig bestemt meg for at det aldri skal skje igjen. 

Denne gangen så er det Annijor som har fått hat for at hun har reklamert for klokkene til Daniel Wellington (noe også VELDIG mange andre har), og det må sies at personen som har tatt opp dette ikke har hatt en intensjon med å ta Anniken, men allikevel så er det henne det har gått hardest utover og kanskje spesielt i kommentarfeltene – Noe som overhode ikke er greit. Anniken valgte også å forsvare seg, og da var det i gang. 

Jeg har ikke et behov for å forsvare meg eller for så vidt noen andre, ei heller hva vi reklamerer for eller skriver om fordi det er faktisk noe vi velger helt selv og utover det kan andre syntes akkurat hva de vil. 

Poenget mitt er bare at jeg kjenner at jeg er så lei av at man ikke kan heie litt mer på hverandre og slutte å tråkke ned bloggere. For vi bloggere er faktisk ikke bare dumme, teite og ubrukelige. Og alt vi gjør er faktisk ikke feil. Jo, man kan godt være uenig, men forsøk for all del å være seriøs. 

Jeg forstår at man som blogger må tåle mye, men jeg syntes ikke det blir annet enn ekstremt useriøst når man forsøker å skape oppmerksomhet som går utover noen andre (Og ja, jeg har prøvd og det straffer seg). 

Det er HELT lov å være uenige, diskutere og ta opp ting man selv syntes er viktig, det er bare så synd at det skal gå utover folk. 

Kjærlighet til alle ♥

// Marty

2 kommentarer

2 thoughts on “Denne jævla bloggkrigen

  1. Enig med deg! Men en vet selv hva en reklamerer for, burde ihvertfall . Det med klokkene er jo sant! Det er billigere å kjøpe de i butikken! Da er det sprøtt å villede noen som ikke setter seg godt inn i det. Det er heldigvis en billig og ikke min type klokke, men for helt unge kan de gå gå rett i baret her. Kanskje har du også fått tilbud om å annonsere for det samme, men takket nei?? Hva vet jeg? Det er nå AnneB og flyfrua som har reklamert mest for disse øgly klokkene, kanskje de som burde bli tatt hardere. Det har de nok også blitt bare ikke publisert kommentarene!! Det er lite reklame hos deg ift andre… hvorfor det? No hate, digger deg!👍😀

  2. Veldig sant det du sier! Skjønner ikke hvorfor man bør gå etter hverandre, men synes faktisk ikke denne Instagram brukeren gjorde noe som helst galt ved å dele at man kan gå på en smell. Hun rettet heller ikke dette mot en person med “bloggere” fordi mange har gjort det. Mener det da var feil hvordan Annijor gikk mot personangrep mot henne og flere som støttet innlegget i kommentarfeltet.. dette er da min mening og tanker rundt det hele som jeg til slutt mener ble veldig stygt og barnslig hvor man skal henge ut hverandre :((

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *