Hvorfor lurer dere oss, Coop?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg kan umulig være den eneste som lar meg begeistre over tilbud. Ofte slår tilbudslappene oss rett i ansiktet, og vi blir relativt fort overbevist over hvor gunstig dette tilbudet er. Jeg er av typen som fort tar med meg 2 for 1, uten å blunke fordi jeg automatisk tenker at det er et gunstig tilbud, eller en fin samlepris. Det gjør jeg nærmest alltid på  både klær og matvarer. Grunnen er så enkel at jeg stoler blindt på leverandøren og på de så kalte tilbudene. 

I går leste jeg om Rune Nicolaisen som hadde lagt ut et tilbud fra en Coop-butikk på Gjerrigknark.com på Facebook. Tilbudet han viste frem gjaldt et tilbud på 10 øre på forskjellig sjokolade. 

I går befant jeg meg i Sverige og jeg tenkte derfor at jeg på min godterijakt i går kveld for en gangs skyld skulle lese tilbudslappene ordentlig. Jeg gikk inn på nærbutikken som tilfeldigvis også var en Coop og jeg må nesten le – For NÅR ble 1 krone TILBUD? Joda, det er 1 krone billigere, men å få oss til å tro at vi gjør et kupp er ikke annet enn ekstremt komisk. 

Det alvorlige er jo faktisk at butikkene fremstiller disse tilbudene som veldig gode, når de egentlig er alt annet. Og at det tjener mer på å lure oss forbrukere trillrundt. For jeg vil tørre å påstå at det er det de gjør når de byr på tilbud på 60 øre. 

Jeg kan umulig være den eneste som går rett på, men nå har jeg faktisk lært og skjønt at det er en fordel å lese ordinærprisen fremfor tilbudsprisen. 

Egentlig er dette ikke annet enn tragisk, og ganske så komisk. Snakk om en krone her, og en krone der a. 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hvorfor lurer dere oss, Coop?

  1. Hvordan kan du si at vi blir lurt, når det står svart på hvitt hva en betaler når og hva produktet ha kostet tidligere. Det er bare de som er naiva, late og dumme nok som blir “lurt”.
    Dette er kjøperens egne ansvar.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *