Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

TI TANKER PÅ EN TIRSDAG

Forrige uke klinka jeg til med et innlegg jeg kalte “ti tanker på en tirsdag” og nå tror jeg jaggu at jeg har bestemt meg for å gjøre det til en fast spalte hver tirsdag. Altså, hvorfor ikke? SÅ! Her har du ti tanker på en tirsdag: 

✖ Idag har jeg vært i et spennende møte, og jeg håper og tror at dette blir noe av. Det er egentlig ikke poenget heller, haha. Poenget er at: HALLO! TENK HVOR MYE FETT MAN FÅR TIL HVIS MAN HAR TROA, JOBBER KNALLHARDT OG ALDRI GIR SEG?! Haha. I dag har jeg kjent på en guts som har vært skikkelig digg. 

✖ Er det egentlig innafor å slutte og følge mennesker man aldri treffer, egentlig ikke kjenner eller ikke har noe med å gjøre på Instagram? Jeg sluttet nemlig å følge hele 40 stykker på søndag, og det føltes egentlig ganske digg. Det er noen jeg ikke har fått opp i feeden min på sikkert et år, mennesker jeg ikke vet hva heter til etternavn og mennesker jeg har hilst på én gang. Jeg stemmer for ja. 

✖ Hvorfor tror politikerne at det er greit å bruke kvinnekroppen som et forhandlingskort? Abort er ikke et politisk spørsmål, det er en menneskerett og det gjør meg forbanna at vi skal begynne å kødde med abortloven vår. 

✖ Det virker som at noen mennesker konstant er ute etter å finne feil hos andre. Det må være sinnssykt slitsomt 😂 Ta for eksempel folk som poengterer skrivefeil hos andre bare for at liksom… Jeg har aldri skjønt greia med det jeg. 

✖ Jeg tenker mye på dette med å tilbringe tid med mennesker som gir meg noe. I det siste har jeg tenkt en del på at jeg omgås noen mennesker som aldri spør om meg, og som alltid bare snakker om seg selv. Det er selvfølgelig en ting hvis man selv står i en veldig tung og kjip situasjon, men et vennskap skal vel gå begge veier og ikke bare en? 🤔 Hmm… Jeg omgås også noen som virker å aldri glede seg på mine vegne samme hva, og som jeg ALLTID engasjerer meg i og heier på – Er det innafor å si ifra eller skal man la være? 

✖ Har du sett filmen A Star Is Born? Hvis ikke du har sett den så anbefaler jeg den på det sterkeste. Den var helt fantastisk! Faktisk så var den så fantastisk at jeg vil se den igjen, og det er veldig sjeldent at jeg tenker at jeg burde sette av tid til å se en film to ganger. 

✖ Jeg har to orkideer stående på kjøkkenbenken, og den ene har stått der siden boklanseringen og den andre har stått der i to uker. Problemet er at jeg ikke har potter til de og at jeg ikke har fått finger’n i gir og kjøpt potter til de. Det begynner kanskje å bli på tide… 

✖ Jeg skal dra på butikken og kjøpe meg solo. Jeg aner ikke hvorfor jeg fikk så lyst på det, men jepp, solo skal jeg ha. 

✖ Er det bare jeg som av og til føler at mobilen min vibrerer uten at den gjør det? Jeg har alltid lurt på hvorfor. Vibrerer den på ekte uten at det er en varsling eller er jeg bare sjukt rar? HAHA. 

✖ Jeg eier ikke et vaffeljern, men jeg elsker vafler. Jeg tror jeg må kjøpe meg et vaffeljern også. Hvis jeg gjør det er det fare for at jeg bare kommer til å spise vafler, men vafler kan jo lages næringsrike og diverse, så det er vel ikke så ille… Jeg hadde det før, men hvor det tok veien vet jeg ikke. Hmm, jeg må definitivt få meg et vaffeljern. 

Haha. Vi snakkes, jeg skal dra og kjøpe solo nå! 🥂

// Marty 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Unfollowa mange på insta nylig selv. Innså at jeg irriterte meg over hvor ofte ei la ut story. Dust Ingvild, ingen tvinger deg til å følge henne liksom. Irritasjon utslettet.
    Tar meg selv i å ville kommentere skrivefeil hos andre bare fordi… Irriterende. Og fordi jeg tror (vet) sosiale medier hvor vi skriver alt i kortform (instacaptions, tweets…) har påvirkning på språket vårt, og dette må vi forhindre så godt vi kan. Men klarer å la være, for andre sin skyld.
    A star is born er AMAZING. Ble spurt om å se den igjen med en venninne som ikke har sett den ennå, men sa faktisk nei. Tenker jeg kanskje bare vil bli sittende å vente på de bra øyeblikkene som jeg vet kommer? Vil huske den som jeg husker den nå, ikke risikere å ødelegge ved å se den igjen.
    Solo tipper jeg du har lyst på pga Kristine Ullebø. Hun snakker ikke om annet enn solo for tiden haha…
    KJØP vaffeljern for min skyld. Studentbolig uten vaffeljern er tortur. Og som du sier kan man lage grove vafler og spise vafler til frokost. Finnes ikke bedre. Kjappere enn å steke pannekaker er det også. Billige vaffeljern på chlas ohlson!
    Mine tanker om dine tirsdagstanker. Kommenterer sjelden, men ble visst skrivelysten i kveld.
    Ha en fortsatt fin uke!

  2. Det er jo kun sukker [og ev. en liten dæsj kanel] som skiller vaffel- fra pannekakerøre, hvilket vil si at hevingsmiddelet [om en kan kalle det heving] er egg..
    Ergo; Liksom pannekaker kan produseres i et vaffeljern, kan vafler oppdrives i stekepanne!

    Dette har jeg personlig testet ut til fulle, og det funker som et fly. Har du ei lita panne er det toppers, men ingen nødvendighet. Det eneste det er greit å ha i bakhodet, er å adde til tykkelsen på vafler i forhold til pannekaker 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *