Han ringte meg:

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei folkens! Takk for alle kommentarer, meldinger og engasjement rundt innlegget jeg skrev tidligere idag. Det skapte mye reaksjoner i forskjellige kommentarfelt, og meninger både for, og i mot. 

Først og fremst så vil jeg starte med å si at spilleren det gjelder ringte meg i kveld og forklarte, og beklaget seg. Han fikk forklart sin side av saken og beklaget at jeg har blitt brukt og blitt snakket om på den måten jeg har blitt gjort de tre siste årene – Og han er helt enig i at det ikke er greit. 

Noen har reagert på at jeg valgte å skrive et offentlig innlegg om det, og spilleren selv sa at han hadde forståelse for at jeg valgte å gjøre det. Grunnen til at jeg valgte å skrive innlegget er for at jeg skulle bli hørt, og for at saken ikke skulle bli feid under teppet – Noe som med stor sannsynlighet hadde skjedd hvis ikke (Les: Vålerenga som klubb har ikke svart). 

Jeg forstår at noen med tilknytning til Vålerenga har et behov for å forsvare klubben, men Vålerenga har som klubb, arbeidsplass og forening et ansvar for både sine ansatte og sine spillere. Og som både jeg og spilleren er enige om, så er ikke oppførsel som dette noe som egentlig hører hjemme på en hockeybane. Jeg verken håper og tror at noen kan forsvare at en 17 års gammel jente, som jeg var når dette starter gjentatte ganger blir brukt og kalt for de styggeste ting av voksne menn – Og profesjonelle idrettsutøvere. 

Det står respekt av spilleren som ringte og jeg setter pris på at vi fikk snakket ut om det. 

Og til de som lurer på “hva faen driver Martine med”: Jo, hun sier ifra og gidder faktisk ikke å ta i mot bullshit. Og, det viser seg at det lønner seg å ta opp ting, slå hånda i bordet og snakke om ting. 

Takk! 

// Marty 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Han ringte meg:

  1. Disse hockeygutta må tåle såpass, spesielt denne spilleren som har for vane med å være stor i kjeften. Syns det er bra at du sier i fra om denne ukulturen ute på banen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *