Dette er ikke greit!

Categories Tanker 💭

Folkens, vi må snakke sammen. Jeg lurer nemlig på noe. Det har seg sånn at noen i ettermiddag har skrevet på Jodel at jeg var på Findings Festival i går og at jeg bæsjet på meg. Og la meg aller først starte med og si noen ting: 

1. Jeg var ikke på Findings Festival i går. Ei heller på fredag. 

2. Jeg har ikke en gang hatt billett til Findings (Noe jeg angrer på at ikke jeg kjøpte).

3. Hvis dette hadde skjedd så hadde jeg antakeligvis verken hatt det bra eller vært frisk. Og er det egentlig noe å kødde med? 

Det er sjeldent jeg bruker spesielt mye tid til å verken kommentere eller bry meg om hva noen skriver, hva noen tuller med eller hvilke rykter som florerer om meg, men det hender jeg blir sittende som et eneste stort spørsmålstegn og lure på hvem disse menneskene er. For hvem er disse menneskene som sitter hjemme på en deilig søndag og tenker at “jøss, idag skal jeg spre et rykte om at Martine Halvorsen bæsjet på seg på Findings. Skitt, det er kult!” Eller “nå syntes jeg at Martine Halvorsen fortjener å bli driti ut”. Bokstavelig talt. 

Er det oppegående, fremgangsrike og kule mennesker? Er det studenter? Er det noen ansette på nærbutikken? Er det en pappa? Er det en venn? Er det en bussjåfør? Er det en sjalu jente? Er det en på fotballaget mitt? Jeg har ikke peiling, og jeg klarer ikke å forstå hvem disse menneskene er uansett hvor hardt jeg prøver. 

Jeg klarer liksom ikke å forstå at det er bra mennesker, som kommer til å nå langt eller som unner andre suksess. Glede. Kjærlighet. Eller trygghet. Jeg klarer ikke å forstå hvem disse er. 

Kan vi ikke bare slutte å oppføre oss som drittsekker? Kan vi ikke bare slutte å spre rykter om andre? Kan vi ikke bare slutte å være dårlige mennesker? 

Kjære alle sammen som har lurt på dette. 

For meg så blir dette så dumt at jeg bare må le av det, men vi vet aldri hvordan er person har det, hvilken tilstand en person er i eller om en person er syk eller frisk – Så kan vi ikke slutte å skrive ting som dette kun på faen? 

Jeg bæsjet ikke på meg på Findings og jeg forslår at noen får seg en ny hobby. Eller blir litt bedre mennesker. Helst begge deler. 

God søndag fra meg 🙂 

// Marty 

 

 

1 kommentar

1 thought on “Dette er ikke greit!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *