Bra ting menn gjør i senga!

Categories Tanker 💭

Jeg er ikke så vanskelig å imponere og jeg er heller ikke så altfor fin på hvordan ting skal være (tror jeg). Forrige uke leste jeg et innlegg fra bloggkollega Sofie der hun skrev om grusomme feil gutter gjør i senga. Listen var bra og inneholdt absolutt mye jeg er enig i, som for eksempel unødvendig skryt om hvor god du er eller hvor mange du har på lista (Jeg tenker at det er greit å ikke være en sånn en). 

Uansett! Jeg kom til å tenke på hvor sjeldent vi snakker om bra ting gutter og menn gjør. Ikke bare i senga, men sånn generelt. For mannfolka, guttaboys eller hva vi nå skal kalle de bidrar faktisk med mye bra også! Tross alt.

For selv om de gjør, sier og finner på mye dumt, er de faktisk ganske ålreite å ha og igjen – De bidrar med mye bra. Jeg tenker jo også at vi damer nødvendigvis ikke er så mye bedre… 

Jeg tenkte jeg derfor skulle lage en liste over bra ting gutter og menn gjør i senga, som kanskje egentlig ikke handler om det du tror… 

Bra ting gutter menn gjør i senga:

– Lar deg velge side når dere skal sove. Det er alltid positivt med en fyr som lar deg få velge side først. 

– Puser deg på ryggen. Puser du meg på ryggen i senga, sofaen eller bare generelt er jeg solgt. Det er DIGG ASS!

– Det er bra når fyren ikke skal insistere på temperaturen i rommet. Jeg vil jo bestemme, ikke sant?! 

– Når de ikke snorker. Snorking kan skje den beste, men det er meget greit om det ikke forekommer. 

– Skifter sengetøy. Har du funnet deg en mann som skifter sengetøy uten å rynke på nesa er det gull. Jeg kan meddele at jeg ikke har det… 😉

– Kommer med frokost på senga. Selv er jeg egentlig ikke en som er så særlig glad i å søle smuler og diverse i senga, men det er absolutt noe bra – Det må jeg si. 
 

 

– Kommer med kaffe på senga. Hvis du har samme syn på frokost på senga som meg, så slår det vel kanskje ikke feil hvis han kommer med kaffe på senga heller. 

– Plass. Jeg er en som må ha litt plass for å sove, og derfor er det veldig bra om fyren ved siden av aksepterer det og ikke gidder å krangle på det. 

– Det skjer jo selvfølgelig at man ikke står opp til samme tid og da er det veldig bra om han ved siden av ikke slumrer alarmen sin fire ganger. (Her i huset har vi hatt en del krangling på akkurat det der ja…) 

– Når de tar nei for et nei. Eller et ja for et ja. Eller når de sier ifra om ting de selv syntes er bra eller dårlig! Som for eksempel snakking i søvne eller telefonen i senga. 

Hva folk liker eller ikke utover det tenker jeg får være opp til hver enkelt 🤷🏻‍♀️ Men du? Ikke glem nattakysset, det er alfa omega for det meste… 

// Marty 

4 kommentarer

4 thoughts on “Bra ting menn gjør i senga!

  1. Kvinnfolk, eller girliebirds eller hva vi nå skal kalle dem, bidrar faktisk med mye bra også ! Tross alt.

  2. Kult innlegg. Drømmemannen er en fyr som varter deg opp og puser deg på ryggen og ikke tar for mye plass i senga. Før hadde man evnukker til slikt. Glad jeg fant min tilkomme før dette ble idealet. 😉

  3. Det er jo åpenbart litt humor i dette innlegget også 😉 ikke ta alt dønn seriøst.
    Jeg bestemmer alltid varmen hos oss, jeg tar mest plass(jeg sover alltid i midten) og mannen snur seg etter hvordan jeg vil til jeg sovner :p det har rett og slett bare blitt sånn x) han er ikke evnukk av den grunn;) men snill 🙏🏻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *