Fire digge drinker uten alkohol!

Categories Tanker 💭

På fest er jeg hun som er glad, hun som skravler, hun som lytter og hun som skåler – Til tross for at jeg er edru. Av og til er jeg på fest uten å ha et behov for å drasse rundt på et vannglass, for det er som regel det jeg ender opp med. Det hører jo ikke akkurat til sjeldenhetene at jeg kommer til steder eller på fester der de ikke har noe alkoholfritt å tilby. Derfor har jeg blitt veldig godt til å ta med meg noe jeg kan drikke, som smaker himmelsk! 

For selvom jeg ikke drikker alkohol, kan jeg drikke digge drinker! Jeg tenkte derfor å tipse om noen av oppskriftene… 

4 gode alkoholfri oppskrifter:

🥂🥂🥂

Limonade med jordbærsmak:

DETTE TRENGER DU:

1 dl frosne jordbær
2 dl limonade
1 dl Sprite

SLIK GJØR DU:

Kjør alt i en blender og server straks.
______________________________________________________________________________________

Appel Frazzle
… Kult navn, hæ? Denne har jeg faktisk drukket på fest, latt noen smake og fortalt hva den heter, og de har drukket det resten av kvelden (og flere har blitt fine i farta ;))

DETTE TRENGER DU:
(1 porsjon)

12 cl eplesaft
1 ts sirup
½ ts nypresset sitronsaft
Vann med kullsyre

SLIK GJØR DU:

Alle ingredienser unntatt vann med kullsyre ristes godt i en shaker med is. Siles og serveres i et avkjølt glass med isterninger. Toppes opp med vann med kullsyre.
__________________________________________________________________________________________

Virgin Mojito:

DETTE TRENGER DU:

1 neve ferske mynteblader (ikke peppermynte!)
2 ss hvitt sukker
1 lime
Knuste isbiter

SLIK GJØR DU:

Ha myntebladene i et stort, høyt glass. Bruk en lang skje og mos dem sammen med 2 ss hvitt sukker. Ha i saften fra en hel presset lime. Fortsette å røre med skjeen. Det er viktig at sukkeret blir helt oppløst. Ha i en god del knust is (pakk isbiter inn i et kjøkkenhåndklæ og slå med en kjevle, eller kjøp ferdig knust is). Rør alt godt sammen. Fyll glasset med mineralvann og rør en siste gang. Pynt med en skive lime! 

Delicious, fresh drink on the table
Licensed from: Sergejs Rahunoks / yayimages.com

Sprit(e)

DETTE TRENGER DU:

Vann/Sprite
Sugerør
1 skive sitron

SLIK GJØR DU:

Bruk vann eller sprite (brus), putt oppi sugerør og 1 skrive sitron – Det er digg, det er enkelt og det ser bra ut! 
__________________________________________________________________________________________________________

Tips: 

– Server/drikk fra noen fine glass!

– Drikk det kaldt! 

– Pynt med det samme som man pynter drinker som inneholder alkohol og bruk frukter som passer sammen med drinken! 

Kos deg på fest, grillkveld eller med deg sjæl!

// Marty 

2 kommentarer

2 thoughts on “Fire digge drinker uten alkohol!

  1. Mange gode tips 🙂 Takk! Jeg er ofte ute uten at jeg drikker, og ender ofte opp med å drikke bare pepsi eller iste, men her var det mye godt 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *