Nei, jeg ber ikke om at du skal ta på meg!

Categories Tanker 💭

I går var jeg ute på byen for å feire bursdagen til en kompis. Det var god kok på dansegulvet og jeg skal ærlig innrømme at jeg var i et skikkelig dansehumør. I ført høye heler, en sort topp og et skjørt følte jeg meg faktisk ordentlig fin – Og jeg hadde det veldig gøy. 

Midt på dansegulvet godt utover kvelden samtidig som jeg danset med en haug av fremmede kom det helt uforberedt en hånd opp mellom bena mine, og hånden tok et godt grep under skjørtet mitt. Jeg snudde meg fort og stirret rett inn i øynene til en helt ukjent fyr. Og før jeg i det hele tatt rakk å si noe lente fyren seg frem mot meg og sa rett inn i øret mitt at jeg var så deilig og at han ikke kunne dy seg. Jeg reagerte med å bli ordentlig sint og dyttet fyren i brystet og ba han pelle seg vekk. Da fikk jeg svar tilbake om at jeg måtte slappe av, og han ba meg om å ikke ta meg selv så høytidelig. Før han så påsto at jeg ba om det fordi jeg gikk med det skjørtet jeg gjorde. 

Og før jeg visste ordet av det forsvant han, og jeg sto igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Flyforbanna og ordentlig lei meg. Forbanna fordi det var langt over grensa og lei meg fordi ting som det faktisk skjer. 

For nei, det er faktisk ikke greit at du stikker hånden under skjørtet mitt. Det er ikke greit at du tillater deg å gjøre det. Det er ikke greit at du sier at jeg ber om det. Det er faktisk ikke annet enn kvalmt, ugreit og perverst. Og jeg bare lurer – Har #Metoo-kampanjen gått deg hus forbi? Har du sovet såpass i timen? Jeg, og ingen andre ber ikke om å bli tatt på eller trakassert fordi vi går kledd som vi gjør. Ei heller fordi vi ser ut som vi gjør. Oppfører oss som vi gjør. Eller er de vi er. Det finnes ingen grunn til at du skal tro at du har rett til å gjøre det mot noen som ikke ønsker det selv. 

Jeg var edru, ved mine fulle fem og hundre prosent klar i hodet. Og hvis ikke jeg hadde snudd meg og satt ned foten – Hvor hadde du egentlig stoppet da? For dette handler ikke om å ikke ta seg selv så høytidelig, men at det faktisk er totalt ugreit. Det er rett og slett helt på trynet. 

Seksualitet er ikke som mat, og den som er sulten kan ikke forsyne seg med det som er tilgjengelig. Rumpa mi er ikke et fruktfat du kan forsyne deg av, fordi du er fristet. 

Antrekket mitt er ikke grunnen til at du tar fritt rundt deg. En eller annen forvrengt forestilling gjør det. Våkn opp og skjerp deg! 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

5 kommentarer

5 thoughts on “Nei, jeg ber ikke om at du skal ta på meg!

  1. Helt enig. Sånn skal det ikke være da man er ute å koser seg. Det må være lov å spørre om motparten er intr før man i det hele tatt gjør slikt. Men uansett er ikke dette noe man gjør før man er godt kjent og enige. Dessverre så kan det og være at vedkommende har fått gjøre slik med andre og tror det er fritt fram for andre også. Uansett! Du kan være stolt av deg selv og måten du taklet dette på 👍👍👍

  2. Slike ting har jeg også opplevd. Jeg har sagt ifra, og til takk har dørvaktene kastet meg ut, fordi de ikke har gjort jobben sin og bare fått med seg at jeg var sint.
    Jeg har fått slengt i trynet at jeg kan forvente meg det fordi jeg er kledd sånn og sånn, fordi jeg danser(?) og fordi jeg er så fin at det må jeg bare regne med(!) ehm…
    nei, det er ikke greit, og det er sinnsykt viktig for meg som mor til en gutt, å lære han at det ikke er greit å ta for seg av andres kropp!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *