Vet du hva dette betyr?

Categories Inspirasjon

Jeg vil ikke akkurat kategorisere meg selv som en sminkedronning, til tross for at jeg digger å se fresh ut! Jeg liker godt å prøve nye ting, teste nye produkter og ikke minst føle at sminken min er ​on point – Men, en ekspert er jeg ikke. I sminkepungen min finner du det meste av produkter, og jeg må ærlig innrømme at det er mye gammelt å finne der. Uttørkede maskaraer, knuste puddere og x-antall gamle foundationer. Du kjenner kanskje til det? 

Alle disse så kalte ekspertene hadde antakeligvis fått panikk hvis de hadde tatt seg en titt i sminkepungen min, men for meg så spiller det egentlig ingen rolle! Det viktigste er vel at jeg trives med det jeg har og at det funker for meg? 

Her om dagen så var jeg innom en butikk for å kjøpe meg en ny foundation. Jeg fortalte om ståa i sminkepungen min og ble opplyst om at produkter nødvendigvis ikke har så lang holdbarhet, som jeg egentlig har trodd. Dama som jobbet i butikken fortalte meg masse spennende om hvor lenge produkter egentlig holder og når det faktisk er på tide å kvitte seg med ting. For alle produkter har en holdbarhetsdato, eller garanti, og det er det symbolet under eller på siden betyr! 

Det betyr at etter at produktet er åpent, er det så holdbarheten på produktet er! Om jeg lærte noe nytt? JA! Og om jeg skal rydde i sminkepungen min nå? JA!

Jeg, som aller helst ikke vil handle produkter oftere enn jeg må fikk også en del tips om hvordan jeg kan drøye holdbarheten:

1. Unngå å ha sminken liggende på badet. Hvorfor? Jo, fordi bakterier foretrekker nemlig varme og fuktige områder. Ha heller sminken i et rom med vanlig romtemperatur!

2. Ikke del sminken din med andre. Det er lett å bare dele en maskara med en venninne som har glemt sin, men det gjør at det kan spre seg bakterier fra person til person. Det kan også gjøre at man får akne og urenheter!

3. Rens sminkekostene dine! Jeg er elendig på dette, og har bestemt meg for å bli litt flinkere. Jeg har også kastet sminkekostene jeg kjøpte på videregående nå… Jeg fant nemlig ut at det kanskje var på tide. 

Visste du dette? 💄💅🏻

// Marty 

6 kommentarer

6 thoughts on “Vet du hva dette betyr?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *