10 grunner til å komme meg på trening!

Categories Inspirasjon

Hei og velkommen tilbake til virkeligheten! Påsken er over, hverdagen ble plutselig er realitet igjen og de hverdagslige rutinene skal inn igjen… Også treningsrutinene. For min egen del så er jeg usedvanlig positiv til å komme meg over dørstokkmila om dagen, og jeg tror muligens at det handler om at solen skinner og at temperaturene er på vei oppover. Men, jeg vet at de tunge dagene kommer. Dagene der jeg heller vil sove en time ekstra, bli liggende på sofaen, finne på noe annet eller komme opp med et hav av dårlige unnskyldninger. 

Jeg har en liste som jeg leser hver gang jeg syntes det er litt tungt. Det funker nesten alltid, og jeg tenkte å dele den med dere! 

Så hvis du lurer på om du skal orke å stå opp i morgen, komme deg ut døra nå eller om du skal gidde å fortsette meg nyttårsforsettet (som du har glemt en måneds tid) syntes jeg du skal lese disse grunnene til hvorfor du burde komme deg på trening! Om det er å gå en tur, trene yoga, løpe eller bokse så spiller det ingen rolle, bare vi gjør noe. 

10 grunner til at jeg skal komme meg på trening: 

1. Jeg forebygger sykdommer og helseplager, og det er en god nok grunn til å komme meg på trening! 😷

2. Jeg får økt utholdenhet både psykisk og fysisk! 🏃‍♀️

3. Jeg blir sterkere både fysisk og mentalt! 🤔 

4. Jeg øker forbrenningen! 💦

5. Jeg får mer energi, overskudd, bedre konsentrasjon og bedre humør (hvert fall når jeg er ferdig…) 🙋

6. Jeg får bedre blodsirkulasjon! 💉

7. Det er bra for hjertet mitt 💓

8. Jeg forebygger ryggplager, for ikke å snakke om stive skuldre… Som jeg kjenner godt til 🙆

9. Jeg utvikler meg, og det er kult å kjenne hvordan kroppen blir sterkere samtidig som jeg lærer mer! 💪

10. Jeg får en SKIKKELIG god følelse etterpå 😃 Og det vet du, så kom igjen! 

For ikke å snakke om at man øker sannsynligheten for å leve lenger, at man treffer folk, at man kobler av og at man stort sett blir bedre rusta til det aller meste ✅

Lykke til!

// Marty 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *