Nå svarer jeg!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det er søndag og det er klart for å svare på ukens spørsmål. Denne uken har det blitt stilt enormt mange spørsmål, og jeg syntes det er veldig kult at så mange engasjerer seg og lurer på ting! Jeg har prøvd å svare på det meste og jeg har prøvd å svare så ærlig jeg kan. Mange av spørsmålene som har kommet gjelder det samme, så derfor har jeg spisset en del av de:

Forventer du at Christian skal fri til deg eller er du åpen for å gjøre det selv?

– Heheh, jeg vil at han skal gjøre det.

Hva hadde du sagt hvis barnet ditt ville melde seg på Paradise Hotel?

– Jeg tror jeg hadde villet at vi skulle prate VELDIG nøye om det og at jeg kunne stilt en del spørsmål. Det er ingen hemmelighet at det går utover en hel del, og jeg tror jeg hadde spurt om det faktisk er verdt det. Jeg tror heller jeg hadde oppfordret til å bli med på noe annet!

Jeg ser at du eier en del merkeklær og liknende, men at du aldri nevner det på bloggen. Hvorfor?

– Det gjør jeg, men jeg ser ikke poenget med å skrive det på bloggen. Jeg er opptatt av trender, mote og jeg elsker å kapre meg skatter, og for min del så er det ikke for å vise meg frem eller for å brife. Klesskapet mitt er min lidenskap og jeg syntes det er skikkelig gøy <3 Hvis jeg kjøper meg en ny veske så føler jeg at jeg stort sett kan ha det for meg selv. 

Syntes ikke du at det er litt dobbeltmoralsk å ha falske vipper når du er så opptatt av at alt skal være ekte?

– Jeg skal være så ærlig å si at jeg føler meg fin med vipper. Jeg reklamerer ikke for det og jeg betaler alt selv. Jeg er opptatt av at alle skal få være seg selv, at man ikke skal oppfordre andre til å endre på seg selv og akseptere sånn ting er. En dag skal jeg slutte med vipper, men ikke akkurat nå!

Irriterer det deg at Isabel Raad er med i Paradise? 

– HVORFOR skulle det gjøre det? HAHA

Selvom det er hemmelig hvor du bor, tror du at du kan vise oss leiligheten din?

– Ja! Hvis alt går etter planen skal jeg vise dere litt i kveld. Den er SÅ fin. 

Har du noen tips til hva man kan gjøre for å spare penger?

– Tenk deg om! Jeg har DNB og har noe som heter morsom sparing. Det betyr at hver gang jeg bruker kortet så går det et beløp inn på sparekontoen min. Det er for min del er skjult sparing men som kommer godt med! Jeg tror det er viktig å være bevisst og lage seg en plan. Selv må jeg innrømme at jeg har vært litt for dårlig på det de siste månedene, men nå skal det bli andre boller. 

Hva er yndlingsfargen din nå?

– Hehehe, det er vel ikke så mye å lure på:

Er du på Tinder?

Nei. 

Har du og C en eller to biler?

Akkurat nå så har vi to, og det er planen at vi skal fortsette å ha. Vi skal ikke ha de vi har nå, men jeg vet ikke helt hvordan det blir enda. 

Hvilken blogger er din største konkurrent?

Nå skal jeg være HELT ærlig. Jeg føler ikke at jeg har noen konkurrenter, og det mener jeg med hånda på hjertet. Jo, jeg forstår at vi er mange som kjemper om de samme annonsørene og klikkene, men hallo – Jeg tror jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle fokusere på hva alle andre drev med hele tiden. Jeg er så glad for at det finnes andre bloggere som tenker på samme måte! 

Hvorfor er du ikke venn med Grunde lengre?

Grunde og jeg snakket sammen på telefon i en time for to dager siden, og vi snakker stort sett sammen hver eneste dag. Vi er venner som bare det, og jeg vet ALLTID hvor jeg har han – Og det er jeg veldig takknemlig for. Han er en jeg faktisk tror at jeg alltid kommer til å ha. 

Vet du hva de andre bloggerne tjener og kan du dele det?

Jeg vet sånn ca hva flere av landets bloggere tjener, men det har med verdien man har. Det er ikke noe jeg tenker sånn veldig mye på, for igjen så har jeg nok med min egen økonomi. Jeg har ikke noe behov for å dele noen ting, og jeg skulle egentlig ønske at man ikke var så opphengt i sånn. 

Har du det bra?

Takk som spør <3 Jeg har det bedre enn på lenge! 

Blir du aldri lei av hockey? Tenker med tanke på at du er sammen med en hockeyspiller og at det sånn som i sluttspillet har vært kamper annenhver dag. 

Jo, det gjør jeg. Haha. Men han blir også lei av jobben min av og til! Utrolig nok….

Betaler du foreldrene dine for å hjelpe deg med bloggen?

Mamma og pappa er seriøst de fineste jeg vet om. De stiller ALLTID opp og hjelper meg med alt jeg ikke har tid til eller får til selv. Det er ganske mye med bloggen som ikke syntes, og de vet nesten mer om det enn meg. Hvordan vi løser ting tenker jeg at kan være mellom oss, men jeg spanderer ofte lunsj for å si det sånn – HAHA!

Hvorfor skal du bytte bloggplattform?

– Det skal jeg ikke! 

Er du mye sjalu på C og redd for at han skal være med andre jenter ogsånt?

– Det var alltid litt skummelt i starten, men nå kjenner jeg at hvis han finner på noe tull så er det faktisk han som driter seg ut. Jeg hadde blitt utslitt hvis jeg skulle være stressa når han er ute. Andre jenter er forresten veldig flinke til å fortelle meg at han er utro da, hahaha. Jesus. 

​Sånn jeg har skjønt så handler du mye gjenbruk, hva er dine beste tips? Hva burde man se etter?

– Jeg handler MASSE brukt. Jeg digger å kombinere nytt med gammelt. Jeg sverger til appen TISE og jeg kan tidvis tilbringe litt for mye tid der inne. Jeg søker ofte etter spesielle merker og graver dypt for å finne litt kule vintageskatter. Det er så mye kult man kan komme over! Nesten alle veskene mine er gjenbruk – Og det funker like bra! Fordelen er at du får et plagg, en ting eller tilbehør som allerede har en historie… Kanskje det har vært med i et bryllup? Kanskje lysestaken var med gjennom et tøft samlivsbrudd? Det er mulig jeg er rar, men jeg liker det! Se etter det du liker, søk og grav. Det er haugevis av skatter der ute som leter etter et hjem! Er det et plagg du er interessert i, hvorfor ikke søke litt rundt først? Kanskje du får en nesten ny genser til halvpris? Vinn-vinn. 

Hva er din favorittsang akkurat nå?

– Jeg sverger til Hakuna Matata, den norske versjonen jeg altså – Den får meg ALLTID i godt humør. 

Takk for at du leser 🖤

// Marty 

4 kommentarer

4 thoughts on “Nå svarer jeg!

  1. Hei Martine! 🙂 Du ser smashing ut, DIGGER antrekket ditt! Min første kommentar her på bloggen din, og nå skriver jeg fordi jeg syns du fortjener ros for opptil flere ting. De fornuftige holdningene dine, til ting som for eksempel kropp, til det å ikke flaunte overfladiske ting som merkeklær og økonomi for mye, det å fremsnakke heller enn baksnakke, de jordnære verdiene dine generelt. I tillegg: motet ditt. Vi trenger sterke unge kvinnestemmer som din, og beviset på hvorfor trenger vi jo ikke se lenger enn til oppgulpet i kommentarfeltet på enkelte av innleggene dine for å finne. Noe av det er sikkert fra andre misunnelige kvinner, utrolig nok, men mye er nok dessverre også fra svake små “menn”. Fortsett å vær uredd, vakre Martine, fortsett å bruk stemmen din. Og den sunne selvtilliten din som det er så provoserende for enkelte at du har (er det ikke morsomt, det der, hehehe)? Aldri gi den fra deg! Klem fra Ina

  2. Håper ikke du tar dette negativt – men er du ikke sikker på om C kommer til å gjøre noe tull eller ikke? Høres nesten ut som du ikke vet 100% at han aldri ville vært utro?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *