Shoppestopp, er du med?

Categories Inspirasjon

S H O P P E S T O P P

Er det noe jeg elsker så er det å finne nye ting. Ikke nødvendigvis nye ting som i at det aldri er brukt, men jeg elsker å finne nye skatter, nye matchende plagg og følge med på hva som er på moten. Interessen min gjør at jeg shopper mer enn nødvendig, dessverre. Ofte finner jeg ting jeg elsker, men som blir hengende i skapet, rett og slett fordi det allerede finnes så mye fint der!

Den siste måneden har omtrent alle landets butikker ropt SALGSALGSALG, og vi handler og vi handler. Selv merker jeg hvor mye jeg får lyst på, til tross for at jeg aldri hadde kjøpt det til fullpris. Eller at jeg bare kjøper det fordi det er så veldig billig. 

Akkurat nå trenger jeg ingenting, og hvis det skulle være noe så klarer jeg fint å vente en måned. Jeg har nemlig bestemt meg for å kjøre SHOPPESTOPP frem til 1. mars. 

Og hvis du leser denne setningen: Hver nordmenn har i gjennomsnitt 359 plagg i skapet, og hvert femte henger ubrukt. Da kanskje du blir keen på å være med du også? 

Det er ikke bare bra for lommeboken, men det er bra for miljøet også. 

Dette kan vi gjøre:

– Rydde i klesskapet. Ofte har vi mye der som vi har glemt og plutselig ser potensiale i!

– Arranger byttekvelder! Når klesskapet er ryddet er det antakeligvis en del ting som vi finner ut at vi kanskje ikke behøver lenger. Da kan det være en god ide å invitere noen venner over på besøk og arrangere byttekveld der dere bytter/selger klær til hverandre. 

– Unngå butikker. Gå heller en tur i skogen, sett deg på en kafe eller finn på noe annet enn å dra inn på kjøpesenteret. Fristelsen blir mye større hvis vi oppsøker det! 

– Lån klær av andre. Jeg finner ofte en kul t-skjorte i skapet til kjæresten min og jeg digger å låne ting fra søsteren min. 

– Shop i bruktbutikker. Hvis du er av typen som plutselig finner ut at du bare må ha en kjole til helgen, så finnes det MASSE fint på diverse apper og i gjenbruksbutikker… 

– Selge klærne våre! Det vi ikke trenger kan noen andre få glede av. Det finnes haugevis av gode sider der vi kan selge unna det vi trenger. 

1, 2, 3 – GO! 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

2 kommentarer

2 thoughts on “Shoppestopp, er du med?

  1. Null problem! Jeg er arbeidsledig, får ikke noe i stønad fra NAV og har derfor ingen inntekt og går i minus så det synger hver måned. Så denne skal jeg nok klare å signere, da jeg allerede har gjennomført hele januar uten å shoppe.
    Med forbehold om at jeg skal få napp på en av jobbsøknadene mine da. I så fall er det en viss fare for at jeg sprekker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *