Har du katt i vinter? Da må du være OBS på dette!

Categories Tanker 💭

Cute cats
Licensed from: yoyoshot / yayimages.com

Jeg er et skikkelig kattemenneske. Jeg elsker å kose kattene mine og lykken er å komme hjem til foreldrene mine å dele seng med kattene igjen (Selv om jeg egentlig ikke får lov). Jeg har en kompis som har en katt, og denne katten har nylig forsvunnet. Det ser heller ikke ut til at den vil dukke opp. Jeg har også opplevd det samme før, og det er så trist! 

Jeg var hos dyrlegen med kattene mine for noen uker siden og dyrlegen ba meg huske på et par ting i vinter, og jeg tenkte derfor jeg skulle minne andre katteeiere på det samme! 

1. Pass på å ha et varmt, trygt og godt sted til katten! Kattene er ikke glad i kulde. 

2. Husk at drikkevannet til katten kan fryse, spesielt hvis den har tilgang til vann ute. Pass på at den alltid vet og har tilgang til hvor vannet er. 

3. Ikke en metallskål stående med vann ute. Katter kan på lik linje som oss mennesker sette fast tunga si! 

4. Pass på at katten har tilgang på nok og riktig mat når det er kaldt. De bruker også mye energi på å holde varmen. 

5. Ikke slipp ut katten din uten at den har mulighet til å komme inn igjen når de vil. Katter kan også få frostskader, og de må venne seg til kulda sakte men sikkert. 

6. Helse og alder har mye å si, og alle katter tåler ikke like mye kulde. 

7. Pass ekstra godt på om katten din er gammel eller syk. 

8. Pass godt på utsatte kroppsdeler! Det er lett for potet, ører, halen og kjønnsorganer å bli skadet ute i kulda. Sjekk godt på disse stedene, og spesielt etter for eksempel veisalt. Vask det bort hvis du finner det! 

9. Pass på at du oppholder spyleveske borte fra katten. Dette smaker søtt og er farlig for kattene! 

10. Merk katten din, det er så mye lettere å finne den igjen. 

xx

// Marty

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *