Hva syntes jeg om denne bloggen?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOOD kveld i stuggu! Jeg har fått flere spørsmål av blogglesere og andre om jeg følgere med på bloggen Bloggomtoppbloggere. Jeg er ikke helt sikker på hvordan denne bloggen fungerer, så jeg skal ikke utdype det så veldig. Jeg tror det er noen jenter som styrer den og som skriver om bloggere i Norge. Mye av det er faktisk god underholdning, og det er jo litt festlig hvor mye det selger når de skriver om bloggere, hva vi gjør og hva som er teit (og hva som er bra). 

Samtidig så har jeg lest lite av det som har vært skrevet om meg, rett og slett fordi jeg av og til ikke fikser det så bra som jeg sikkert burde. Det betyr ikke at det alltid er teit eller dumt det som står, det handler egentlig mer om at jeg bare velger å ikke gjøre det.

Jeg har tenkt på om jeg har skulle svare på hva jeg syntes lenge, men jeg har liksom holdt igjen litt fordi jeg ikke vil at det skal oppfattes som teit! For de må gjerne skrive, blogge og holde på, uten at jeg skal legge meg opp i det. Jeg har også vært litt redd for at de som skriver skal syntes at jeg angriper de, og lage et innlegg om hvor hysterisk jeg er, for det er OVERHODE ikke meningen. Faktisk syntes jeg at de virker sjukt oppegående og smarte. 

Men, jeg tenkte uansett jeg skulle svare på noen av de tingene som jeg selv vet at jeg blir konfrontert med der. 

At jeg gjør mye for klikk, som blant annet å poste mensenbildet:

– Jeg har en blogg, og jeg vil selvfølgelig at fleste mulig skal lese den! Det er alltid morsommere når det er mange som leser enn få, samtidig så er det viktigste for meg å faktisk formidle mine meninger og tanker. Jeg syntes faktisk det er litt synd at man ikke skal kunne ta opp viktigere temaer eller gjøre noe spesielt uten at det blir ansett som et PR-stunt. Og, man poster jo ingenting på en blogg fordi man ikke vil ha oppmerksomhet for det! Sier man noe annet så juger man jo 🙂 

Jeg har delt innleggene mine i mange Facebook-grupper:

– Det vet jeg at flere har reagert på. Men i en gruppe som omhandler interiør, der det ikke sier noe om at man ikke kan dele innlegg – Hvorfor er det da teit at jeg deler innlegg som omhandler interiør? Eller i en gruppe med trening, hvorfor er det da teit å dele et innlegg som omhandler trening når det er lov? Jeg vet ikke, og jeg skjønner egentlig ikke alltid at det er dumt. For jeg syntes faktisk ikke det er teit å promotere seg selv og faktisk tørre å satse litt høyt. Noen syntes sikkert at det er kjempe teit, men bloggen vokser jo ikke av at man sitter på rævva og forventer at folk skal gå inn uten grunn 🙂 Selv om det hadde vært veldig deilig! 

Jeg prøver å konkurrere mot de andre toppbloggerne:

Dette er ikke noe jeg har lest der selv, men noe jeg har hørt. Men det kan jeg uansett svare på! Og igjen: Jeg driver jo ikke en blogg fordi jeg vil at kun mamma og pappa skal lese den. Jeg digger å skrive, formidle og mene, og bruker bloggen til det. Skal jeg være helt ærlig så ser jeg heller ikke på noen av de andre bloggerne, der flere er mine kollegaer som konkurrenter. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt GAL hvis jeg hver eneste dag skulle følt at jeg måtte konkurrere mot de andre. 

Jeg syntes det er dødskult å nå ut til folk, at folk vil lese bloggen min og at den blir satt pris på. Samtidig syntes jeg at det er kjempe skummelt, og av og til har jeg lyst til å legge ned hele bloggen fordi jeg er så redd for at folk ikke skal like meg, at folk skal syntes at jeg er teit eller at folk skal snakke stygt om meg. Jeg er faktisk LIVREDD. Det hender jeg skriver innlegg på bloggen der jeg klapper igjen macen etter at jeg har trykket på publiser, for også gå en lang tur i skogen. Kun fordi jeg syntes at det er så skummelt. 

For det er ikke alltid kult å bli målt opp og ned, bli vurdert og snakka om. Jeg vet at det er noe jeg velger sjæl, men jeg syntes faktisk det er skikkelig skummelt. Jeg tenkte faktisk på her om dagen på at jeg aller helst skulle hatt en helt anonym blogg, kun for å slippe og stå i stormene. Men, til syvende og sist så er det verdt det, for det er faktisk skikkelig morro. 

Det eneste jeg egentlig savner er at man av og til kunne fått litt ros, for det kan godt hende at jeg (og andre bloggere) gjør mye dumt – Men av og til sier vi noe vettugt og klokt også. Vi prøver hvert fall. 

Jeg vet ikke, dette var skummelt å skrive hvert fall og det ble kanskje litt mer følelser enn planlagt. Konklusjonen her er vel egentlig at jeg veldig ofte er pissredd, fordi jeg er redd for at folk ikke skal like meg. Samtidig så syntes jeg at dette er så morro, og prøver så godt jeg kan! 

Og av og til bommer jeg. Skikkelig 😉 

(Egentlig håper jeg at de vil møte meg en dag og ta en kaffe (som jeg ikke drikker)

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

 

1 kommentar

1 thought on “Hva syntes jeg om denne bloggen?

  1. Jeg liker deg! Synes du skriver råbra, og at noen anser deg som en blogg som bare er ute etter klikk synes jeg er helt feil. Du bruker ikke clickbait i den forstanden at tittelen ikke samsvarer med teksten. So don?t you worry! Du er godt likt blandt bloggere og samfunnet generelt, fordi du er en dame med godt mot, du tørr å si det du mener uansett hvilke konsekvenser det har! Nei, du er virkelig en dame med bein i nesa, og selv om du skulle hatt noen hatets her og der, så må du bare vite at de er ikke verdt tiden din! For dem som ønsker deg vondt, bør man ikke ta hensyn til.
    (PS: Jeg er up for it når det gjelder kaffidate, selv om jeg ikke drikker kaffe jeg heller, hehe.)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *