Må du stirre så jævelig på trening?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I dag har jeg vært på trening. Jeg trente faktisk både spinning og styrke, og er strålende fornøyd med meg selv. På spinninga gikk det fint, der var lyset slukket og jeg fikk pine meg gjennom minuttene i fred. Utenom den ekstreme pustinga til han bak meg, men hvis det var det som fikk han til å gjennomføre så skal jeg faktisk ikke påpeke det. 

Men. Så fort jeg kom ut av spinningsalen for å trene litt styrke begynte sirkuset. Sirkuset av stirring, bedrevitere, selvopptatte klyser og svette. Og selvfølgelig de som er som meg. Nemlig mosjonister. De som trener fordi de føler at de må, fordi de ønsker å leve noen år lenger eller fordi de vil fungere best mulig i hverdagen. 

1. Det finnes faktisk ikke noe mer irriterende enn at noen stirrer på deg når du er på trening. Og de som er såkalte “stirrere” de slutter ikke å stirre heller. De stirrer, og stirrer, og stirrer. Dette gjelder for så vidt både jenter og gutter. 

2. Jeg lar meg fascinere av de som tar knebøy på knebøy, med de aller tyngste vektene og de som tar benkpress med fler kilo enn jeg klarer å telle, men som IKKE klarer å rydde opp etter seg. Hvor himla vanskelig kan det egentlig være? 

3. Tror de som ikke tørker opp svetta si at jeg har lyst til å fleske meg i deres svette? Det er kun et spørsmål. For det er faktisk ikke annet enn sjukt ekkelt. 

4. Jeg har aldri og tror aldri at jeg kommer til å skryte av hvor mange kilo jeg løfter eller hvor langt jeg har løpt. Hvert fall ikke til han som trener ved siden av meg. Det betyr at jeg heller ikke er interessert (hvis ikke du er veldig ydmyk og oppriktig stolt av resultatene dine) til å høre på hvor mange ganger du klarte å løfte 30 kilos vektene. 

5. Det er kult å være fornøyd med seg selv, men MÅ du flekse deg til i speilene? De fleste treningssenter-mennesker forstår vel hva jeg sier når en fyr (kan også være jente) stiller seg opp foran speilet, strammer alle musklene, drar opp t-skjorta si og så tørker svetta etter å ha studert magemusklene sine. Jeg bare klarer ikke å forstå greia. Jeg ønsker ærlig talt å se minst mulig på meg selv når jeg trener. 

6. Enkelte øvelser krever spennende posisjoner, men det er aldri en invitasjon til sex. Det er ikke kult når du ligger i en av disse spesielle posisjonene (der du for eksempel tøyer lysken) og en fyr kommenter “Oi, dette så jo bra ut”, og rusler videre. Det er en ting, men her er ofte stirrerne ekstreme. Tips: Aldri vær en stirrer. 

7. Hvorfor er det alltid sånn at det er jentene som får spørsmål om vi er ferdig med et sett eller en øvelse før gutta? De store gutta kommer hvert fall alltid bort til meg før de går bort til en annen fyr å spør om han er ferdig. Er det fordi jentene (meg) ser så uskyldige og søte ut? Håper det. 

8. Det er veldig hyggelig å få hjelp hvis man er usikker på en øvelse eller hvis man ikke gjør ting helt riktig, men hvis du er en av disse hjelperne er det et lurt tips å spørre før du hjelper. Og være ydmyk. 

9. LA MEG TRENE I FRED UTEN Å HA BLITZ OG KAMERAER RUNDT MEG. Noen er på trening for å snappe og vise seg frem, ferdig snakka. For min del kan du skryte så mye du vil, men jeg vil ikke under noen omstendigheter være med i bildet ditt, selv om jeg “bare” befinner meg i bakgrunnen. Takk. 

10. La barberhøvelen ligger hjemme… Et sted går grensa. 

God trening! 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

 

// Marty

15 kommentarer

15 thoughts on “Må du stirre så jævelig på trening?

  1. Nr1: stirr tilbake med et”what?” Nr 2og Helt enig!!! Nr4: Lol nr5: jeg gjør det, for å se reaultatee, se markeringer, helt greit syns jeg, men jeg holder tskjorta nede! Nr6: si ifra, det er ikke greit! nr7: der jeg trener blir menn og kvinner spurt så det har jeg ikke merka. Nr8 og 9: helt enig!!!
    Jeg ramlet innom bloggen din pga bloggomtopbloggere så gi dem mer cred 😉
    Legger merke til språket dit og er litt fortvilet, du kan bedre enn dette… . “Utenom den ekstreme pustinga til han bak meg, men hvis det var det som fikk han til å gjennomføre så skal jeg faktisk ikke påpeke det”. You just did!!!

  2. Tenker at bare ha focus på seg selv uansett når man er på trening ikke er jeg opptatt av om noen ser på meg det tar jeg positivt jeg liker også å titte på folk hva de gjør og hvordan de ser ut he he jeg er ingen titter men titter bitte litt;)

  3. Mest sannsynlig er det ingen som stirrer på deg. De fleste har nok med seg selv, så de bryr seg neppe om akkurat deg. Mulig du er noe innbilsk ..? Fort gjort 🙂

  4. Trist å lese at du påpeker pustingen til en som gir alt på bloggen din samtidig som du rakker ned på mange andre.

  5. Synes det er trist at du først kommenterer nedlatende om en person som puster høyt, for deretter å klage på at mennesker stirrer og tar kontakt med deg på trening. Hadde det vært du som hadde pustet tungt og høyt, for så å lese om det på en blogg tviler jeg på at du hadde følt deg bra. Slutt å henge ut folk på den måten, selv om du ikke mener det. På trening skal man kunne puste og trene akkuratt som man selv ønsker, uten at noen skal kommentere det på en offentlig blogg senere. 🙂 håper du tar til deg dette.

  6. Hvem er du til å bestemme hva folk skal gjøre på gymmet? Hva med dem som ikke bare plutselig fikk lyst til å henge seg på gym-trenden fordi man skal ha et emne til “bloggæn”. Det er faktisk folk som har kroppsbygging/fitness/”mosjonere” som hobby og faktisk strammer litt muskler for å tone frem muskler og se etter svakheter og forbedringer. En jente som deg som setter foten din på treningssenteret en gang i skuddåret skal aldri bedømme andre for deres innsats bak på spinningsykkelen eller innsatts med deres knebøy. Du har fått fram et par gode poeng her med svette og stirring, men tygg litt på ordene dine før du skriver dem neste gang og slutt å vær så forbanna innbilsk.

  7. Tydelig at du ikke trener veldig mye, mange av punktene dine rakker ned på helt vanlig oppførsel og kultur for de som trener hardt og seriøst.

  8. oliver: Hei Oliver Jeg skjønner absolutt innlegget ditt, men det skal faktisk sies at jeg er på gymmet rundt 5-dager i uka, så helt fjern er jeg faktisk ikke. Igjen, det var ment som litt humoristisk – Som tydeligvis ikke de som trener aller mest tok, og det er helt greit 🙂

  9. Nora: Jeg snakket faktisk med mannen som pustet, og hvem puster da ikke på spinning? Til deg også: Dette er ment litt humoristisk og man kan faktisk ikke ta seg nær av alt. Tar absolutt til meg det du sier, men det er overhode ikke ment som kritikk av noen. Hvis du leser noe av det jeg ellers skriver så vet du hva jeg står for! 🙂 Men, takk for kommentar!

  10. Svetter ikke du på spinning da? Høres ut som vi som trener styrke svetter mer. Det er faktisk lov til å svette på et treningssenter og de fleste er flinke til å tørke etter seg.
    Jeg synes at du snakker nedlatende om de som ikke trener det samme som deg, måtte faktisk komme med en kommentar om en som pustet tungt på spinning også. Er ikke hele poenget med å trene å bli sliten og brenne kalorier?
    Hva er galt med å være stilt over kroppen sin og se seg i speilet når man har jobbet hardt med å forme den? Regner med at du også ser deg i speilet?
    Jeg er også jente/ dame, men har aldri opplevd at gutter/ menn har kommet til meg før de har gått til andre gutter/menn for å høre om benken er ledig. Har vel kanskje heller vært motsatt.
    Jeg ser stadig på folk og smiler og hilser. Går an å være hyggelig og grei i stedet for dømmende.
    Ikke heng deg opp i småting og irritere deg over alt. Gled deg heller over treningen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *