Hvorfor styrer jeg ikke mine egne kommentarer?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg har fått flere spørsmål om hvorfor jeg ikke styrer mitt eget kommentarfelt. Hvorfor jeg ikke godkjenner kommentarer selv. Hvorfor jeg ikke alltid svarer selv. Hvorfor det ikke alltid er svar å få. 

For meg er det viktig å ha kommentarfelt. For meg ville det på mange måter føltes helt feil å stenge det, til tross for at det til tider er mye ugang i det. Jeg er opptatt av at folk skal kunne diskutere, kommentere og mene, så lenge det er på et saklig plan. Dessverre er det sånn at en del av mine innlegg gjør at folk responderer ekstremt useriøst og ugreit. 

Grunnen til at jeg ikke styrer mitt eget kommentarfelt er at jeg rett og slett ikke alltid klarer det. Av og til er det en ekstrem pågang, og av og til tåler jeg rett og slett ikke å høre hvor ubrukelig, stygg og håpløs jeg er. De siste månedene har det vært spesielt mye. Av og til passer det seg heller ikke å ta en tur nedom kjelleren for å konfrontere mine egne følelser. 

Samtidig så er jeg alltid åpen for konstruktiv kritikk, og også at folk er uenige! 

Pappa har nå hovedjobben for å godkjenne kommentarene på bloggen min. Det har han faktisk hatt lenge! Jeg går inn hvis det er noe som skal eller burde svares på, og ellers så lar jeg det ligge. I forbindelse med at jeg fikk en drapstrussel tidligere i år, og ekstremt stygge meldinger i kommentarfeltet mitt fant vi ut at pappa skulle svare på det han kunne svare på. Noe som faktisk har vist seg å være ekstremt effektiv og bra! Per dags dato fungerer det veldig fint for meg. 

Han svarer kun på det han selv oppfatter som usaklig og ugreit, utover det så forsøker jeg å svare selv så langt det lar seg gjøre. 

Jeg er alltid tilgjengelig til å svare på Instagram, Snapchat og Facebook, og det tror jeg at de fleste følgerne mine vet. For de som virkelig har noe på hjertet eller vil dele noe, tar det gjerne der. Og med fullt navn. 

Kommentarer om at kvinner er de dummeste vesen på jorda, at jeg er det verste mennesket som finnes og at jeg ikke burde ha rett til å mene er bare usaklig og teit, og er noen til stede og besvarer det i kommentarfeltet så slutter folk ofte.

Jeg tror ofte noen av de som kommenterer glemmer at noen mottar det i andre enden. At noen faktisk leser og tar det til seg! 

Men, for all del: Kommenter, diskuter og engasjer dere i kommentarfeltet. Men bruk huet! 

Stort sett er det hyggelige kommentarer, og det finnes jo ikke noe hyggeligere ♥

// Marty

7 kommentarer

7 thoughts on “Hvorfor styrer jeg ikke mine egne kommentarer?

  1. men hvorfor blir helt vanlige høflige spørsmål ikke tatt med da? noe sitter jo å velger vekk kommentarer som bare har et annet synspunkt. dette skjer hele tiden så jeg syns du skal være ærlig om det

  2. hvor har det noe å si hva jeg heter eller hva kjønn jeg er? gjør det noe med kommentaren min om jeg er gutt eller jente?

  3. så kjønnsdiskriminering er helt greit på denne bloggen da? har jeg skrevet noe som helst som er usakelig som for deg til å tro at jeg er nett troll? forstår virkelig ikke logikken din i dette. har kommentarer fra jenter mer vekt enn kommentarer fra gutter? og har det virkelig noe å si med verken navn eller kjønn når du poster anonyme kommentarer som bare er hatfulle?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *