Ble det noe på deg?

Categories Skrivehjertet ✏️

Vi har akkurat flyttet inn i ny leilighet. De som ikke har flyttet inn i nytt hus eller ny leilighet det siste året husker kanskje ikke hvor mye det innebærer å flytte. Men la oss si det sånn… Jeg hadde aldri trodd at jeg eide så mye. Det er utrolig hvor mye drit som kan samle seg opp i kriker og kroker. Nå har jeg gått inn med en visjon om at jeg skal eie minst mulig, men jeg har allerede på veldig kort tid gått til innkjøp på nye totalt unødvendige ting. 

I går kveld følte jeg at ting i den nye leiligheten begynte å falle på plass. Jeg vil tørre å påta meg mye av æren for at den nye, romslige leiligheten nå er klar til å bli bodd i, så etter at jeg i går hadde puttet alle klær inn i skapene, skiftet trekk på sofaen, vasket de fleste rommene og fikset alt annet som var mulig å fikse, spurte jeg pent om min kjære kunne vaske over badet. 

Etter en god del sukking fra sofakroken fikk han dratt seg opp for å ta fatt på arbeidet og han brukte akkurat 4 minutter på å vaske badet. Og ja, badet er lite – Men ikke SÅ lite. 

Uansett. Senere på kvelden ringte en av kompisene hans og jeg bemerket hvor mye han skrøt av den nye leiligheten og av at han hadde vasket badet. Snill som jeg er, og sliten som jeg var bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle engasjere meg noe i selvskrytingen – Selvom jeg himlet godt med øynene. 

Jeg klarte å la være og engasjere meg helt til jeg hørte at kompisen i den andre enden spørre: “Ble det noe på deg da eller?”

HVA SA?! 

Kjæresten min humret lett i røret og gliste – “Neeeh. Ikke enda, hehehehe”. 

Og det ble det ikke heller. I mitt moderne hode er det nemlig ikke noe annet enn en selvfølge at mannen i 2017 skal bidra, vaske bad og lage middag. Det er ikke under noen omstendigheter en jobber som tilhører meg som kvinne, og jeg vet ikke om det er en guttegreie å gire hverandre opp med løgner og vas. Jeg skal ikke juge å si at jeg ikke satt pris på det, men ikke nok til at han hadde en kul historie å fortelle gutta. 

Misforstå meg rett. INGEN av mine venninner har spurt meg om jeg etter å ha jobbet 24/7 de siste dagene har fått noen form for belønning? Og er det forventet at gutta skal få et klapp på både skulderen og baken for å bidra hjemme? i 4 minutter? 

Nei, jøye meg. 

Uansett. Hvis jeg skulle fått samme belønning som det er forventet at han skulle få hadde jeg forventet et imperium av greske guder. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *