En venninne sendte meg en melding her om dagen. “Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, du MÅ hjelpe meg”. Først tenkte jeg at de var noen eksamensnerver, venninnetrøbbel eller annet trouble in paradise. Jeg svarte selvfølgelig ja, og forsto i neste melding at alt dreide seg om et Tindermatch. Hun hadde møtt fyren ute samme helg, og de hadde virkelig funnet tonen. Han hadde med beste lovnad lovet at han skulle ringe henne, men det skjedde aldri. Nå var hun hypp på å ta kontakt, og jeg kunne virkelig ikke forstå problemet.

Det kan jeg ikke nå heller.

Hvis du har vært forelska, betatt eller interessert i noen, noen gang – Så kjenner du antakeligvis følelsen av å overanalysere alt. Venninnen min hadde siden møtet deres analysert alt, til og med antrekket hans. Hun hadde altså begynt å interesse seg for typen som har barisbilde som profilbilde på Tinder, etterfulgt av et bunadsbilde med gutta på 17.mai. Han hadde blunket til henne på byen, og de hadde snakket om alt mulig rart hele kvelden. 

Problemet til venninnen min var at hun ikke visste hvordan hun skulle gå frem, om hun skulle ringe, sende en melding (tinder eller SMS) eller la det gå. Det er for så vidt de tre alternativene som oftest gjelder, og jeg prøvde i herdig og forslå at hun enten bare måtte ringe han eller la det gå. Nå skal det sies at jeg nå har vært i et ganske så godt og stabilt forhold en god stund så det er fullt mulig at jeg har mistet noen av de tankene der – MEN, jeg undrer fortsatt på hva problemet er, og var.

Venninnen min lurte selvfølgelig på om han kunne ha playa henne, og jeg sa at det ikke er å playe noen når man bare snakker sammen ute på byen. Hun lurte på om hun ikke hadde vært så fin som han trodde. Og det beste av alt: At han hadde død, blitt kidnappet eller at en i familien hans hadde blitt alvorlig syk. Da fikk hun et snev av dårlig samvittighet, som for så vidt gikk fort over når hun stalket han på Instagram og så at han hadde vært i bursdag men de såkalte 17.maigutta kvelden før. 

Hovedproblemet til venninnen min var nemlig at hun syntes han som gutt burde ta kontakt, og at det ble feil hvis hun gjorde det. 

HALLO! 

For noe fjas, kjas og bullshit. Konklusjonen hennes ble også dette, at hun ikke kunne ta kontakt fordi det burde være gutta som gjør det. Så hun mista altså den Tindermatchen, til tross for at det hadde blitt såpass at de hadde delt nummer. 

Altså, tenk om barisbunadsmannen var drømmemannen, og at hun lot det gå – Fordi hun mener at det er guttas jobb å ta kontakt. 

Sier bare 2017. 

 

// Marty

 

 

1 kommentar

1 thought on “Hard to get

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *