Feminist, jeg?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det hender jeg får spørsmål om jeg er feminist. Jeg flirer og svarer at “nei, tja… Hvem er ikke litt feminist?”

Men så slår det meg senere at: Herregud. Det er da sinnsykt mange som ikke er “litt feminist.”

Det finnes da sinnsykt mange som syntes denne reklamen som skal selge burger, er sinnsykt bra. Altså pupp og burger på ett bilde – halleluja. 

 


Bildekilde

Det er derimot sjelden noen spør meg om jeg er skiskytterentusiast. Noe jeg dessverre ikke er, men noe jeg vet at mange andre er. Det er jo klart da at denne sportsnyheten er sinnsykt interessant, spesielt når kvinnelandslaget i fotball har spilt landskamp, og ikke dreit seg ut eller hadde en puppeglipp. 

 


Bildekilde

 

Hvis “ikke-feministene” har behov for en botoxguide, lurer på hvordan magen skal bli flat og ikke minst!!!! hvordan du skal få sprettrumpe så er magasinene flinke til å guide deg til hvordan du kan bli komplett. 

 


Bildekilde

 

Fordi “slik lurer du jentene” artikler lærer deg om hvordan du skal lure med deg damene hjem fra byen. Damer: husk sykkelbukse under kjolen, det er livsfarlig med en truse som på dette bilde. 

 


bildekilde
 

Om jeg er feminist? Neineinei, jeg er kun ute etter å kjøpe meg en bruktbil. 

 

bildekilde

 

Det er jo viktig å huske på at gutter og jenter må lære seg forskjellige sanger og IKKE MINST gå på potta forskjellig. 

 


Bildekilde
 

Tar du på deg dette undertøyet får du automatisk “The perfect body”. 

 


Bildekilde 

 

Det er helt naturlig at de kvinnelige ansatte går toppløse på jobb, mannfolka derimot….


Bildekilde
 

Vi må jo ikke glemme skokjeden Bianco som i januar forsøkte seg som en versting med påstander om at kvinner fortjener mer enn menn, fordi det er dyrere å være kvinne. Fordi frisørbesøk og undertøy er dyrere for damer. 


Bildekilde

 

Også har vi jo meg da…. Som fisker og skryter av sjelefreden, samtidig som jeg og rumpa mi prøver å fiske etter likes på Instagram. 

Mission completed.


 

Feminist? Ja. 

Ikke på grunn av rumpa så klart. (Kun ett svakt øyeblikk) 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: Martinehalvs

 

// Marty

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Feminist, jeg?

  1. Du må jo ikke glemme at de som er med i reklamene får betalt for dette. Det er ikke slik at kvinnene du snakker om blir undertrykt, det er en frivillig jobb de har. Så om de vil stå toppløse i magasinene, eller om en forfatter har lyst til å skrive en bok for gutter og en for jenter. HVA ER GALT MED DET? La nå mennesker få ytre seg som de vil uten at vi trekker frem likestilling…

  2. Jeg blir også helt satt ut av KVINNER som sier de ikke er feminister? Så de ønsker ikke like rettigheter mellom kjønnene? Det høres jo helt merkelig ut??? Jeg pleier å trøste seg med at de ikke helt vet hva feminist betyr, for hvem i alle dager tenker ” jeg syntes det er helt greit å være undertrykt jeg, føles fantastisk, bare tørk beina mine på meg du, mine behov er selvfølgelige mindre viktige enn dine?” Virker helt merkelig for meg at man kan føle så lite selverdi:( Det er trist.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *