Vi er nødt til å prate om det

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

Nå sitter jeg foran macen, spiser litt og oppdaterer meg litt rundt gårsdagens innlegg. Wow, for en respons. Innlegget skrev jeg faktisk for en stund siden, og i utgangspunktet fordi jeg var sint. Jeg var fortvilet og jeg undret på hvordan det er fysisk mulig å være sånn, oppføre seg sånn og tenke sånn. Jeg syntes det er utenkelig. Jeg leser sjeldent kommentarer, rett og slett for å skåne meg selv. Allikevel kunne jeg ikke unngå å få med meg at noen mener at man gir ABB mer oppmerksomhet med å snakke om han. Men jeg vet ærlig talt ikke. Gjør man egentlig det? Handler det om å gi han oppmerksomhet når man deler sine tanker som er basert på frustrasjon og hat? Jeg syntes i utgangspunktet at vi burde glemt han, ikke snakket om han og ikke brydd oss – Men kan vi egentlig det? For uansett hvor mye vi ønsker å la være, så oppholder han seg i vårt land, vi bruker store pengesummer på han og det er sinnsykt urettferdig. Jeg har ikke troen på at det hjelper å glemme ting og at det er en løsning å ikke prate om det som gjør vondt. For vi kan ikke glemme, og vi skal ikke glemme. Er det i det hele tatt mulig å glemme? 

Hans handlinger er et faktum, og sårene leges ikke ved å ikke prate om det. Samtidig så fortjener han ikke oppmerksomhet rundt sine hilsninger eller meninger, men mitt innlegg handlet ikke om det – Det handlet om mine følelser og tanker som norsk statsborger, engasjert og involvert. Det er en grusom sak, og jeg personlig føler meg egentlig handlingslammet. Jeg føler meg handlingslammet fordi jeg føler at jeg ikke kan gjøre noe, og det er antakeligvis en grunn til at jeg ikke kan gjøre noe. 

Uansett så kan vi ikke legge lokk på noe som gjør så vondt. 

Vi er nødt til å prate om det, på lik linje med alt annet som gjør vondt! Det nytter ikke legge det i en skuff, og forsøke å glemme. 

// Marty 

1 kommentar

1 thought on “Vi er nødt til å prate om det

  1. Han har jo selv sagt at han er ute etter oppmerksomhet og det er jo også derfor han klager så mye. Han sier selv at målet hans aldri er å bli glemt. Og det bidrar du jo svært godt med!
    Dersom alle ignorer han realiserer vi hans største mareritt.
    Dessuten er ikke det at vi bruker penger på ABB den største krisa vi har i dette landet? Vi bruker pengene våre på en mengde idiotiske ting uten at det påvirker deg som menneske..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *