Reportasje med TV 2

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Reportasje med TV 2

Jeg har akkurat hatt besøk av TV 2 som har laget en reportasje som kommer på TV 2 Nyhetene i kveld, så jeg håper så mange som mulig har lyst til å skru på og se! Reportasjen omhandler nye undersøkelser om ensomhet, og jeg er så privilegert å få være med å ha en stemme i denne saken. Jeg er stolt, takknemlig og glad for at vi prater om dette, og ikke minst takknemlig for at jeg kan få lov til å være med på å tråkke ned på de tabuene vi har. 

Bortbortbort med tabu. 

Håper du vil se på!

Hvis du forresten ikke har lest saken jeg var med på å lage sammen med VG, kan du gjøre det HER og HER

// Marty. 

4 kommentarer

4 thoughts on “Reportasje med TV 2

  1. Må bare få sagt hvor mye det betyr at du klarer å sette ord på dette. Jeg er bare ett år eldre enn deg, og flyttet denne høsten langt bort for å studere, og har hatt det helt fantastisk på den plassen som nå har blitt mitt hjem. Jeg har veldig gode venninner der, som jeg tilbringer dagene mine med, og bor i kollektiv med noen helt fantastiske mennesker jeg kan prate om alt med. Men jeg gruet meg til å dra hjem til jul, ikke fordi jeg ikke har en helt fantastisk familie som jeg vet har savnet meg – men her har jeg ikke en eneste venninne igjen, og den følelsen er veldig vond å kjenne på. Jeg har dratt i det ene familieselskapet etter det andre, der alle har lurt på hvordan det går på skolen og om jeg trives, men jeg har ingen venninner her som jeg gleder meg til å treffe igjen, der vi kan dele om hvordan vi har hatt det. Hver kveld denne juleferien har jeg ligget inne, under pleddet på sofaen hjemme, alene. Hver dag har jeg gledet meg over at det er en dag mindre til jeg kan dra tilbake til byen jeg studerer i, tilbake til vennene mine, og til samboerne mine. Hver dag har jeg telt ned til at jeg snart skal få noen å prate med igjen, ha noen å dele hverdagen med, selv om det kun er personer jeg har kjent i fire mnd, er det de jeg har savnet, ikke alle som bor i hjembyen. Jeg vet ikke om det jeg føler vil si det å være ensom, for jeg har mennesker jeg bryr meg om her, og som bryr seg om meg, bare ikke de jeg trodde jeg skulle jeg skulle tilbringe mesteparten juleferiene mine med etter jeg hadde flyttet. Dette ble langt – rotete, og sikkert misvisende, men poenget var takk. Takk for at du tar opp slike temaer, og får det mindre tabu å snakke om.

  2. Jeg så reportasjen, veldig bra. Du er utrolig sterk som klarer stå frem og stå i det, du imponerer meg skikkelig. Godt vi har jenter som deg, som tørr å stå frem og snakke om tabu. Jeg er utrolig imponert av deg Martine.
    Stå,på, du er ei sterk og flott jente

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *