Bare horer viser seg frem

Categories Tanker 💭

Tidligere i dag var det en som skrev til meg at jeg liknet på en hore fordi jeg viste meg så mye frem. Og jeg kjenner at jeg har et par ting å si til den saken… 

For først og fremst:

1. Man er INGEN hore, fordi man går i bikini på stranda.

2. Man er faktisk ingen hore uansett hvor man går i bikini. Om man går i bikini på Instagram, på terrassen eller på skolen, så gir det ikke noen rett til å faktisk kalle noen det.  

3. Hva man har på seg gjør ikke noen til et objekt som man kan kalle for hore. Hvis jeg går i en kort shorts, så er jeg ingen hore – Og om jeg trøkker shortsen opp i rumpa så er det MITT valg. 

4. Hore er et skjellsord vi burde finne oss for gode til å kalle hverandre. Prøv å sette deg inn i situasjonen om at du en gang skal bli forelder, eller kanskje du er? Prøv å forestill deg at datteren din blir kalt hore, fordi hun er litt bedre enn de andre jentene i basket i gymtimen. Fordi hun har på seg lik kjole som en av de andre jentene på klassefesten eller fordi hun tilfeldigvis spiller en fotballkamp der noen kaller hun det. 

5. Forresten. Husker du da du kalte dama på flyplassen for en hore, fordi hun ikke visste hvor bagasjen din ble av? Ja, hun har også en pappa. (Og hun er heller ingen hore. Faktisk er hun bare en som forsøker å gjøre sitt beste) 

5. Man er heller ingen hore fordi man ligger med mange. Hvem, hvordan og hvor mange noen ligger med er deres valg. Hvem det er som bestemte at det ikke er greit å ligge med mange fordi man er jente, aner jeg ikke. Men man er ingen hore fordi man har behov eller lyster. 

6. Verdien man har som menneske måles ikke i hvor mye eller lite man har på seg, og heller ikke i hva man gjør eller i hvilket yrke man har. 

7. Vi må slutte å legge frem at det å være en hore er det verste man kan være. Jeg vil tørre å påstå at det er MYE verre å være slem. 

8. Hore er et ord vi burde trampe på, gravlegge og la det bli der. For det er ikke bare horer som viser seg frem. Mennesker som vil opp og frem, som ønsker å oppnå noe og få til noe viser seg også frem. Mennesker som er gode i idrett viser seg frem. Mennesker som er gode i politikk viser seg frem. Mennesker som er gode til å skrive viser seg frem. Mennesker som velger å jobbe som artister viser seg frem. 

– Så ikke kom her å si at det er en svakhet å vise seg frem, og hvert fall ikke ved å stemple det som noe negativt. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

9 kommentarer

9 thoughts on “Bare horer viser seg frem

  1. Jeg er stolt av min vakre kropp, akkurat slik du er av din kropp Martine. Og vi skal ei heller kalle noen hore. Det er et veldig stygt ord. Men hvor kommer behovet for å flashe kroppe i sosiale medier fra? Det lurer jeg på. Fordi jeg hadde følt det veldig ubekvemt med å på en måte si, hei, se hvor deilig jeg er. Hvorfor dette behovet? Jeg spør, du svarer gjerne😋

  2. Synes du er tøff. Synes du er et forbilde for mange andre. Stå på Martine 👌😉

  3. Du virker noe hårsår.Mitt tips er at du bør få litt tykkere hud å gi faen i hva en dust måtte lire av seg.Jeg må da være uberhore siden jeg soler meg naken og går i boksershorts så fort jeg har sjangs.Hva folk mener/synser gir jeg totalt faen i:)

  4. Regner med at du får den dritten fra folk med annen kultur. Det er muslimske kjerringer som dekker seg til som er horer og slaver. PUNKTUM.

  5. Selvsagt er ingen horer om de kler seg i bikini. At du tar opp evnet sier jo sitt. Det man kan tas for er å ikke ha de riktige antenner for anstendighet på hvor man bretter seg ut, men å kalle det hore er mer et misbrukt uttrykk en hva realiteten er. Å kalle folk hore etter hvordan man går kledd er rimelig sykt og det vet vi alle. Trenger ikke en blogger for å fortelle oss det. Faktisk, så trenger ikke verden en eneste blogger, men så lenge folk er villig til å følge slik skrift som omhandler 99% selvfølgeligheter så får dere kose dere med de inntektene dere får. Nå fikk du noen øre pga meg og. Nyt dem for dette vil verden gi f i om en liten stund

  6. Hore meg her og Hore meg der. Jeg er så lei å høre det ordet der. Akkurat som om det er det eneste ordet enkelte kan. Det er bare til å le de rett i Tryne og faktisk syntes synd på de, fordi de ikke klarer å formulere seg og tror det ordet der skal knekke oss.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *