Slik ser du hvem som tar screenshot av bildene dine!

Categories Inspirasjon

Litt instaprat… 

Jeg er en av de som har latt meg irritere av at Instagram har hermet etter Snapchat, og for en tid tilbake begynte de å etterlikne ENDA mer. For ikke å snakke om hvordan de etterlikner Facebook i den nyeste oppdateringene av appen. Nå ser man faktisk til og med når de du har kommunisert med via direkte meldinger sist var inne på appen. Altså, venter du på svar fra crushet, en venninne eller et familiemedlem, uten å få svar – Så kan du faktisk sjekke om de har vært på Instagram og om de kun lar være å svare deg… 

By the way, denne innstillingen kan faktisk skrus av ved å trykke på “vis aktivitetsstatus”: 

Det eneste kjipe er at du heller ikke kan se når andre har vært pålogget sist… 

Hver gang jeg skal sjekke opp en person så søker jeg på sosiale medier. Jeg søker først og fremst på Facebook, for også ta en real runde innom Instagrammen. Ut ifra Instagram-kontoen lager jeg med et bilde av hvordan og hvem denne personen. Altså, et bilde av personen fra foran juletreet, i båten for to somre siden, sammen med vennene og med tanten i Paris for fire år siden. Hehehe…

Jeg har ikke fått med meg før nå at man kan se hvem som screenshoter bildene dine på Instagram, og når jeg fant ut av det må jeg ærlig innrømme at jeg fikk liiiiiiiitt panikk. Det er nemlig ikke få ganger at jeg har screenshotet bilder på Instagram… 

Og hvis man tar screenshot av et bilde på Instagram kan man faktisk på en varsel når noen gjør det, men! Ikke få panikk, jeg har nemlig sjekket at det ikke gjelder absolutt alle bilder (Som faktisk hadde vært krise). 

Greia er: Hvis du chatter med noen på “direkte meldinger” på Instagram og noen sender deg et bilde som varer i kort tid og du tar screenshot – DA får denne personen varsel. 

Hvis noen lurer på hvordan jeg fant ut det var det fordi en viss person sendte meg et bilde, som var meningen at kun skulle vare i kort tid og som jeg tok screenshot av (snakk om å etterlikne Snapchat, hehe). Jeg skjønte det når jeg fikk melding om hva jeg drev med og om hva jeg skulle med bildet. God jul og god dag til meg!
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Slik ser du hvem som tar screenshot av bildene dine!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *