15 % rabatt på botox

Categories Tanker 💭

Jeg søker på “tilbud på botox” og det tar ikke lang tid før det dukker opp haugevis av punkter. 10 %, 15 % og 20 %. Supertilbud.

Det samme skjer når jeg googler “tilbud på restylane”. Egentlig blir jeg helt overraska over hvor lett tilgjengelig det er, og mimrer tilbake til den gangen på videregående da jeg satt å søkte på hvor det var billigst å fylle leppene mine. 

For, det måtte være billig – Hvis ikke hadde jeg jo ikke råd. 

Heldigvis glemte jeg den tanken etter at jeg traff kjæresten min og jeg fant ut at jeg egentlig var veldig glad for at jeg sto over. 

For noen måneder siden fikk jeg tilbud av en bedrift om å fylle leppene mine mot et gratis innlegg på bloggen min. For det første ble jeg forbanna for måten de la denne muligheten i fanget mitt og for det andre ble jeg forbanna fordi jeg vet at hadde det vært for noen år siden så hadde jeg gjort det. Uten å nøle! 

Kadra Yusuf skrev i en kronikk for Dagsavisen forrige uke at “2018 er året vi bør ta bloggere og kroppsindustri-bransjen på ramme alvor.”

Og jeg er helt enig. 

For en ting er bloggerne som gir muligheten til å endre på utseende sitt til sine lesere og følgere, en annen ting er firmaene som legger disse mulighetene i fanget på bloggere som gladelig benytter seg av muligheten. 

La oss si det sånn: Cash is king, og det er på bekostning av samfunnets mimikk og dagens unge. 

Trist? Ja, det er faktisk til å grine av. 

Hva folk driver med på privaten rakker ikke meg, og hva folk ønsker å gjøre med seg selv rakker heller ikke meg. Flere av mine venninner har endret på utseende, og verdien deres måles ikke i det. Men er man nødt til å presse det på følgerne sine? Eller kan man sette sprøyta i sinnarynka uten å skrive “JEG HAR TATT BOTOX”, “Denne salongen gikk jeg til” eller “før og etterbilder av leppene mine”.  

Nå tråkket jeg kanskje mange bloggkollegaer på tærne, og det er overhode ikke meningen, for de er ikke dårlige mennesker fordi de holder på som de gjør. Jeg er bare uenig, og det får være greit. 

Yusuf avslutter sin kronikk med “Populære blogger har for lenge fått lov til å villede leserne sine uten konsekvenser. Reklamebransjen forholder seg til regler og begrensninger for hvordan de kan presentere produktene i reklamer. Det er på høy tid at selskaper som tilbyr kosmetiske inngrep, og bloggere som ukritisk tar imot og reklamerer det videre til sine unge følgere, får et etisk regelverk å forholde seg til.”

Og jeg tror hun sitter på løsningen der. For hvor lenge skal egentlig vi bloggere få lov til å skrive om hvor man fyller leppene sine (kun fordi man vil at leserne skal gå til et trygt sted) og om hvor mye gram vi har i hver pupp? Altså, det selger som rakker’n uten tvil – Men er det verdt det? 

Til syvende og sist så mener jeg at det er opp til hver enkel å ta ansvar å slutte og følge bloggere og influencere som kun gir dem dårlig selvbilde – Men hvor enkelt er det egentlig for en 12 år gammel jente med et forbilde uten mimikk? 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER (3 kategorier) 

// Marty 

2 kommentarer

2 thoughts on “15 % rabatt på botox

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *