Så noen av gutta at jeg blødde gjennom?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Annonse

Hei dere!

I dag tenkte jeg å fortelle noe som skjedde på trening for noen dager siden… 

Jeg har gjort det en gang før, og jeg klarte det sannelig igjen (og det er sikkert ikke siste gang det skjer). Jeg blødde rett gjennom på trening, og jeg fant ikke ut av det før en av de andre jentene på treningssenteret klappet meg på skulderen og ga meg beskjed. 

Hun unnskylde seg og sa det rett ut at: 

“Ehm, unnskyld meg. Jeg tror du har blødd gjennom, ville bare si ifra”. 

Jeg vet ikke hva jeg tenkte i det hun sa det, men jeg svarte hvert fall “Jaja, skitt au! Sånt skjer”. 

Jeg hadde ikke peiling på at jeg skulle få mensen den dagen eller på hvor lenge jeg hadde gått rundt med en flekk på rumpa, og ble egentlig mest takknemlig for at noen faktisk sa i fra! 

Samtidig skal jeg innrømme at jeg tenkte en rekke tanker, som blant annet: 

Hvor mange av gutta hadde sett det? 

Hadde noen ledd av meg?

Hvorfor sa ingen i fra før? 

For også bli litt irritert på meg selv fordi jeg tenkte disse tankene, for det er faktisk BARE mensen. Det er faktisk ikke så stress. Det er bare blod, og det er helt normalt. Jeg er faktisk ikke interessert i å la det begrense meg, og om det skjer – det er faktisk skitt au! 

Det spiller faktisk ingen rolle om noen av gutta hadde sett det. Hadde det ikke vært for mensen hadde de faktisk ikke vært til!

Det spiller faktisk ingen rolle om noen hadde ledd av meg! Herregud, for det første ba jeg i så fall på en god latter – For det andre så er det antakeligvis bare uvitenhet som gjør at folk ler. 

Det verste er at det antakeligvis er flere som har sett det uten å si ifra. Og hvorfor syntes vi sånt er så flaut? Vi velger jo selv hvordan vi vil håndtere situasjoner, og det blir sjeldent verre enn vi gjør det til selv! 

Mensen er ikke noe unormalt, og vi både må og skal snakke om det. Om det så er på trening, på skolen, på jobben eller i vennegjengen!

Jeg kan velge å skjemme meg for det som skjer, eller jeg kan ta det med et smil! Halvparten av jordas befolkning har tross alt mensen, så det er ikke så veldig spesielt. Vi har så mange produkter å ta av, så mange hjelpemidler og med en god dose selvironi og selvtillit er det faktisk ikke et eneste problem. 

Jenta som sa ifra hadde en tampong i treningsbaggen, så verre var det ikke. 

#BloodNormal #BloodNormal #Sterkmedmensen

zilmoTCT8NA

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Så noen av gutta at jeg blødde gjennom?

  1. Det er jo ikke naturlig å blø igjenom?
    Tviler på at du hadde sagt shit au om du gikk med bæsj i buska, som er like naturlig som mensen.
    Det er litt ekkelt å gå rundt med en shorts du har blødd igjenom med på treningsenteret om du f.eks setter deg ned på steder osv. så det kommer blod på f.eks sykkelsettet, som noen andre skal sette seg på senere. menmen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *