Alle hockeygutter er voldtektsmenn

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det er sjeldent jeg skriver innlegg i affekt, men nå så må jeg det.

Nylig ble det publisert et innlegg på en blogg der en jente forteller om en voldtekt som har funnet sted for en tid tilbake. I innlegget anklager hun alle hockeygutter for å være dårlig oppdratt og for å være voldtektsmenn. Jenta henviser seg til mødrene til hockeyspillerne, og spesielt i Lørenskog-området. Jenta skriver om både omsorgssvikt, dårlig oppdragelse og dårlige mødre. Bloggeren skriver også at gutter ikke bryr seg om hvor fulle vi jenter er så lenge de får seg noe, etterfulgt av en historie om hva som skjedde. Hun forteller om det hun beskriver som en gruppevoldtekt, der det også ble tatt filmopptak som fortsatt ligger ute på nettet. 

Jeg kjenner til historien, og jeg vet at saken ikke kom lengre enn inn på politistasjonen. Hva som er sant og hva som ikke er sant kan jeg ikke uttale meg om, men jeg klarer ikke å holde munn når denne saken blir snakket om på landets hockeytribuner, hockeyhaller og rundt middagsbordene etter trening. Spesielt ikke når det handler om at alle hockeygutter er voldtektsmenn, for det er ikke annet enn tåpelig og feil. Jeg tviler ikke på at det regjerer mye dårlig holdninger og at det skjer mye rart, men dette handler ikke om hva du driver med på fritiden. Du har nemlig ikke rett til å gjøre hva du vil fordi du spiller hockey! 

Det kan godt hende det er en del hockeyspillere som må ta seg sammen, men det gjelder fotballspillere, ryttere, håndballspillere, studenter, lærere, mammaer og pappaer også. 

Jeg blir ikke annet enn lei meg, for kjæresten min er ingen voldtektsmann. Kompisene hans er ingen voldtektsmenn. Brødrene hans er ingen voldtektsmenn. 

En jobb eller hobby gjør deg ikke til en voldtektsmann. Rævva holdninger og dårlig oppdragelse gjør det. Ikke bland hockey og dritt. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Alle hockeygutter er voldtektsmenn

  1. Enig. Jeg har lest det samme innlegget og det ble bare for teit. Man kan ikke dra alle hockeyspillerne under samme kam. Bra sagt.

  2. Jeg kjenner også til denne saken og jeg syns det er trist at man skal dra alle under en kam, fordi det er virkelig ikke sånn det er. Hockeyen i Norge dreier seg ikke bare om A-lag og U20, det går helt ned til hockeyskolen hvor det er små barn fra 2-3års alderen. Å skulle male et sånt bilde av hockeygutter og at barn i lav alder skal vokse opp til å høre at du mest sannsynlig kommer til å voldta noen når du blir eldre.. Fordi du er en hockeygutt! Altså, det går jo bare ikke!
    Det er trist at hun måtte oppleve dette, og det skal absolutt ikke skje. Men måten hun har lagt frem og skrevet om denne saken på sin blogg gir et fullstendig feil bilde. Ja, det skjer garantert mye bak lukkende dører når disse gutta ikke er på is, men å legge det frem på den måten syns jeg personlig blir veldig feil. Hun må også huske at hun anklager utrolig mange ordentlige, flotte og hardtarbeidende gutter, og ikke minst toppidrettsutøvere for noe de slettes ikke er.
    Hvis det er sånn hun ser på det så er det kanskje på tide å ta en skritt tilbake og komme seg vekk fra det miljøet. Jeg hadde hvertfall ikke dratt til Furuset Forum, Skedsmo Ishall eller andre steder hvis jeg mente at alle hockeygutter er voldtektsmenn. Syns også det er viktig å få frem at gutten hun nevner i innlegget, som er hennes nåværende kjæreste faktisk har spilt hockey. Og jeg regner ikke med at hun er sammen med en voldtektsmann?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *