Er dere et par?

Categories Tanker 💭


"Er dere et par?"

 

Grunde og jeg snakker mye sammen, og vi henger mye sammen. Av en eller annen grunn dukker alltid spørsmålet om vi er et par opp når vi møter folk ute. Jeg oppfatter nesten at det er en selvfølge for folk at vi er sammen fordi vi henger sammen og gjør ting sammen. Vi ler alltid, for i våre øyne er det totalt fjernt og helt uaktuelt. Grunde er også en veldig god venn av kjæresten min, men ofte tar jeg heller med meg Grunde på diverse sammenkomster fordi Christian ikke vil. 

Men jeg lurer alltid på forventingene til at man er kjærester så fort man henger sammen som gutt og jente. Jeg føler i utgangspunktet at jeg har kommet opp i en alder der folk egentlig ikke bryr seg og der det ikke er så nøye for folk, men allikevel dukker spørsmålet opp. Daglig! 

Jeg er så lei av så mange mener det må ligge noe mer bak det å ha en bestekompis. At folk tror det skjer noe bak lukkede dører og at det er følelser innblandet. Jeg har alltid trivdes godt sammen med gutta, og elsker å ha en kompis som jeg er så god venn med. 

Hvorfor dukker det ikke spørsmålet opp når jeg henger med en venninne? Jeg forstår selvfølgelig logikken bak, men jeg lurer på hvorfor det nesten automatisk er forventinger til at man er noe mer enn bare venner når man henger sammen som gutt og jente. Jeg ler av artikler som påstår at det blir mer likestilling av at jenter og gutter leker hver for seg, av forskning som påstår at det ikke er mulig å være tiltrukket av hverandre når man bare er venner og at det alltid er en part i et vennskap som har følelser for hverandre. 

Selvfølgelig er det greit å bare være venner! Et vennskap mellom en gutt og en jente trenger jo overhode ikke å handle om sex eller forelskelse. 

Så nei, vi er BARE venner. Noe som er helt amazing! 

 

// Marty

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Er dere et par?

  1. Jeg ER så enig! Jeg har selv flere guttekompiser, og får ofte spørsmål om det ligger noe mer bak når jeg henger med en kompis. Nei, vi er VENNER! Jeg har til og med tatt meg selv i å si at jeg “bare skal henge med ei venninne” når jeg egentlig skal henge med en kompis. Noe som selvfølgelig bare er kjempeteit, men jeg orker rett og slett ikke noen spekulasjoner når det ikke er snakk om noe annet enn vennskap.
    Må bare legge til at jeg digger bloggen din, og synes du tar opp utrolig mange bra tema. Stå på! 🙂

  2. Kjenner til problemet, er litt slik i den skeive verden også, hvis du lesbiske henger sammen tar det ikke mange sekundene før noen tror at det er noe mer. Tenk hvis vi kunne bry oss om alle de viktige tingene som samfunnet sliter med.
    Takk for god lesing 🙂 Keep up, love, you ROCK.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *