Linni Meister veier kun 40 kg

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

Jeg kom over denne forsiden her om dagen, og jeg syntes det er så vanvittig synd at man bruker både kropp og vekt som underholdning. For jeg kan ikke skjønne hvordan vekten til noen kan være god underholdning? Jeg leste ikke mye, og kjøpte overhode ikke bladet. Men jeg kan ikke skjønne poenget eller hva de ønsker å nå frem med. Er det bra, eller er det dårlig at Linni Meister kun veier 40 kg? Og, hvor relevant er det faktisk?

Det skremmende her er hvordan de klarer å kombinerer vekt, med glamour. Er det et forsøk på å trigge, underholde eller hva forsøker de egentlig på? Jeg liker Linni Meister, og hva hun veier er ikke min business, og heller ikke noe jeg finner underholdende. Jeg syntes hun er tøff som deler sin historie og sine tanker, og jeg syntes det er synd at Se & Hør bruker det for at folk skal ville lese. Jeg tviler også på at hun har bedt om at historien skal legges frem på den måten. Problemet er at Se & Hør fremmer det som en stor nyhet, og at jeg ikke klarer å skjønne om det er ment bra eller dårlig. Forsøker de å si at det å være på Farmen er en bra slankekur eller å si at Linni Meister er syk? 

Jeg er så lei av at vi er så opphengt i kropp, og hvert fall at vi bruker det som underholdning. Hvorfor lar vi oss selge av dette? 

// Marty 

24 kommentarer

24 thoughts on “Linni Meister veier kun 40 kg

  1. Du er jo tidenes person til å skape kroppshysteri, kropp er det einaste du skriv om? Det er jo du som lager ein big deal utav detta? Du er jo DU som gjer denna saken fokus.

  2. Til personen over her som sier at Martine lager kroppshysteri: mener du at vi ikke skal snakke om kropp da? Det er helt på trynet av se og hør, og jeg syntes det er helt riktig at noen sier ifra. Mulig du kun leser det som handler om kropp, men det er også mye annet. Og, hvilken SAK sikter du til?

  3. Synes akkurat det du tar opp der er veldig interesangt, men noe som også er å tenke litt på, er at media og blader ser hva som selger og ikke. Det er akkurat det samme som kleskjeder, grunnen til at det er flest tynne kvinner og menn som modeller, er rett og slett for at det selger mer. Sender man en litt kraftigere kvinne, ikke fet, men ifølge veldig mange kraftig, så vil ikke ho selge like mange plagg enn ei dame som er tynn. Uanhengi av om kunden er kraftig eller tynn.
    Hadde ikke folk apperelert til alle de reklamene heller, så hadde ikke reklameselkapene gått rundt. Det er kunn for at vi som forbrukere biter på. Hadde vi sluttet med det, så hadde også innholdet endret seg. Dette er bare noe vi alle kan tenke litt over, og kanskje gjøre noe med som en enkelt person, for da må både media, kleskjeder og alle følge med også blader og magasiner.

  4. Synes du motsier deg selv litt her, og at du leser litt for mye i hva Se & Hør velger å ha på forsiden sin. Du sier selv at du er lei av å være opphengt i kropp, men jeg ser jevnlig på side2 at nå har du skrevet litt om kroppen din på bloggen. Er du så lei av å være opphengt i kropp, så drit i å skriv om det da vel? Se & Hør er et skravleblad, og den forsiden der selger. Og jeg tror faktisk at du hjelper litt med å selge den, ettersom som du har valgt å skrive om den på bloggen din. Det kan være at det står noe helt annet i den faktiske saken om Linni i bladet. Er du så lei av kropp, ja, så la ikke det være et tema på bloggen din da.

  5. Hei, jeg tenkte det samme som deg. Men kjøpte bladet, og da kommer det veldig tydelig frem at dette er et stort problem for Linni. Hun har ekstremt høy forbrenning og mistet både mensen,og kg på Farmen. Sliter med å legge på seg! Forsiden er jo bare “bait”, men tenker at det er lurt å lese hele artikkelen før du mener noe så sterkt om den 🙂 hilsen ei som leser bloggen din og syns du er super!

  6. Silje: Hei Silje! Takk for at du leste og kommenterte. Jeg er lei av at vi bruker underholdning som kropp, og hvert fall i den forstand Se og Hør velger å gjøre her. Jeg syntes absolutt vi skal prate om kropp, og at vi ikke kan la ting som dette ligge. Hvorfor syntes vi forsider som dette er gøy? Hvordan treffer det oss og hvorfor? Helt enig i at du stiller interessante spørsmål!

  7. Det kan jeg være enig i! Også er det jo dårlig gjort mot de som faktisk veier 40 kg og som ser flotte ut. Samfunnet vårt er alt for bygget opp av tall og mål, og urealistiske forventninger til hva vi skal være og ikke. Men et paradoks er vel at vi diskuterer det man burde ha mindre fokus på også?

  8. Stå på Martine. Det er viktig med bloggere som deg som faktisk kan skive godt, og har noe ordentlig de vil si! 🙂

  9. Det er helt umulig hun kan veie 40 kg, hallo i luken, se på Therese Johaug f. Eks hun er 162 og veier 46 kilo og er mye tynnere. Ikke at det har noe å si, men jeg merker jeg blir mektig provosert over å lese noe som ikke stemmer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *