10 ting jeg er lei av å høre som singel

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I dag er det torsdag og vi har kommet til den dagen i uka der det er kjipt å være singel. Misforstå meg rett, det kan være kjipt alle andre dager også (eller fint for den sakens skyld) og når jeg tenker meg om så er kanskje søndager verst, men! Jeg snakker om middagsplanleggingen. Jeg syntes det er så forbaskande kjedelig å skulle lage mat til bare meg selv og statistisk sett så er torsdager en dag der jeg steker mye frossenpizza. Jepp. 

Da jeg var på butikken tidligere idag begynte jeg å tenke på dette med å være singel og ikke nødvendigvis ting jeg syntes er kjipt med det, men ting jeg er skikkelig lei av å høre. Jeg snakket nemlig med en venninne samtidig som jeg spaserte rundt i butikken i et desperat forsøk på å finne middag til i kveld. Jeg la frem min frustrasjon og hun som er i et forhold på det sjette året svarte med “det må jo være så deilig å være singel for da bestemmer du alt selv”. Altså, ikke for å være rar, men jeg vil gjerne at noen skal bestemme middag for meg 😂

Ti ting jeg er lei av å høre om det å være singel:

1. Du må slutte å være så kresen! Ok, da tar jeg bare den neste som dukker opp da eller? 😂🤷🏻‍♀️

​2. Jeg hadde kjedet meg i hjel om jeg var singel! Nei, det er ikke alltid fett å være singel, men har du prøvd en kveld på sofaen alene eller? Det er digg det. Fire kvelder i sofaen på rad alene også faktisk. 

3. Hvorfor er du egentlig singel? Jeg lurer på hvorfor jorda er rundt jeg. Nei altså, du må veldig gjerne komme opp med en forbanna god forklaring – Men hadde jeg hatt det sjæl så hadde jeg kanskje ikke spist frossenpizza på torsdager. Eller jo, kanskje. 

4. Du kan jo bare finne deg en bare for å ha noen da. Hmmm… Neh.

5. Det må være stress å være singel for da må du liksom holde deg nyshava hele tiden. Sånn i tilfelle liksom. Nybarbert hva da? Jeg måååå da ingenting😅😂

6. Jeg kan ikke forstå at du ikke får deg noe! Hallo i luken du… For det første, hva vet du om det? For det andre, jeg kan om jeg vil vel. Jeg liker hvert fall å tro det… 

7. Det må være så deilig å bare kunne ligge rundt. Ja, jaggu, stakkars de som er i et forhold som ikke kan det 💩

8. Jeg har en singel kompis du helt sikker passer med. Jada, hørt det før. 

9. Du må huske at det finnes flere fisk i havet. FJO! Det er da enda godt. 

via GIPHY

10. Hvorfor er du singel du som er så søt, snill og morsom? DET lurer jeg også på. 

Haha nei, ikke vet jeg. Hilsen hu som hvert fall er overlykkelig for å ha Pepsi Maxen for seg sjæl og hu som ganske sikkert ender opp med frossenpizza i kveld. HAHAHA! 

Er det noe du er lei av å høre som singel?

// Marty 

4 kommentarer

4 thoughts on “10 ting jeg er lei av å høre som singel

  1. lenge siden jeg var singel ….men det var den gangen jeg var ung….jeg husker jo godt at det var mange kjekke gutter som ble sammen med alle andre og ikke meg.
    Nei hva gjorde jeg med det tro?
    det var ingen frossen pizza ihvertfall…nei det var nok bare å lage seg ostesmørbrød og høre på musikk i fra platespilleren.
    Tidlige kvelder og mye søvn….skole…og noen venner innimellom.
    Nå er dagens ungdom ute på byen eller går på trenings studio.
    Andre er så opptatt av å følge drømmen og oppdage at det koster penger.
    Er de sultne så kan de besøke venner eller dra hjemom for å få seg et godt måltid.

  2. Jeg har ikke vært singel på over 6 år men vi har hatt avstandsforhold mesteparten av tiden men flytta sammen i Mars i år.
    Det er jo 1000 ting jeg savner med å bo alene samtidig som jeg er glad jeg ikke bor alene.
    Ting jeg savner med å bo alene
    1. Kan rote så mye som jeg vil uten at noen skal ha en mening om det.
    2. Jeg selv har ansvar for at det er rent.. ingen andre. Kjæresten min er dårlig på renhold av leiligheten..
    3. Alene tid i senga etter at jeg har dusja. Eller generelt alenetid når jeg føler meg trist eller nedfor.
    4. Så er det og bare ta hensyn til deg selv når det gjelder middager. Det er så deilig!!
    5. Stillhet når jeg vil ha stillhet
    Men!!
    Jeg elsker å ha noen å snakke med, kose med og planlegge hverdagen med. Bestemme ting sammen synes jeg er hyggelig. Jeg liker å ha muligheten til å være en god kjæreste og fikse frokost til han eller gjøre koselige ting i hverdagen.
    Det er altså både positive ting og negative ting med singellivet og livet som samboer.
    Jeg var singel fra 0-21 år gammel. Det er godt å bare ta hensyn til deg selv og dine ønsker. Men det kan jo være litt ensom også.

  3. Gratulerer så mye med Boken ❤️ Utrolig fint at du har skrevet den. Det som faktisk irriterer meg er Bloggeren som har gitt ut sin bok, men har ikke skrevet den selv. Å blogge er faktisk en jobb hvor man skriver, veldig rart å ikke skrive den selv. Når andre folk jobber og legger sjelen sin i hva de skriver. Stå på Martine du er ei Rå jente ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *