Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✖ Jeg vil shoppe. Jeg vil ha nye ting. Jeg vil ha alt på ønskelista mi. Jeg vil ha det nå. Ah, det er så mye jeg har lyst på. Men, jeg vil ikke bruke en eneste krone. Veldig spess. 

✖ Nå må det da nærmere seg at det er innafor å pynte til jul? Leiligheten min er jaggu ikke så stor, men gjett om det skal pyntes her a. Som jeg gleder meg. Jeg har allerede funnet frem den store pappesken som det står JULEPYNT på. 

✖ Hvorfor er det sånn at noen skriver skikkelig kjipe ting om kjendisene som mistet hjemmene sine i den grusomme brannen i California? Folk klikker jo i vinkel fordi kjendisene er lei seg, fordi de mener at kjendisene har så mye penger at de bare kan bygge seg et nytt hus eller at de har fjorten andre hjem å bo i – Og at det derfor ikke er noe synd på de. Men altså… Det er jo ikke akkurat fett for noen å miste hjemmet sitt, kjæledyrene sine og personlige eiendeler selv om de er kjendiser og har god økonomi? Nei, seriøst. 

✖ Jeg har skikkelig motivasjon på treningsfronten om dagen. Jeg vil trene, jeg vil være sterk og jeg koser meg på trening. Okei, nå dro jeg den ganske litt vel langt. Det jeg mener er at jeg får energi av å trene om dagen og at jeg føler meg skikkelig bra. DIGG! 

✖ Apropos. Jeg har fått med PT, for første gang i hele mitt liv. Jeg har vurdert det veldig lenge, men nå har jeg gjort det. Wish me luck. Eller, det er kanskje han som burde ønskes lykke til, haha! 

✖ Jeg har så lite motivasjon når det kommer til middagslaging om dagen. Jeg sliter så med å finne noe å lage! Det går fint å stelle meg på kjøkkenet for å lage mat, men jeg har faktisk ikke snurrings på hva jeg skal lage og jeg har heller ikke lyst på noe. Enkle tips mottas med et stort takk 🍕

✖ Jeg har lyst til å dra til frisøren snart igjen. Hvor ofte er det egentlig vanlig å være hos frisøren? Jeg var der i august en gang, men nå har jeg et behov for å freshe meg opp og føle meg skikkelig on point på håret igjen. Jeg vil kvele etterveksten og helst aldri se den igjen. 

✖ Jeg fikk kjeft for å ha brun og blid-appen på mobilen her om dagen. Jeg delte et bilde av hvilke apper jeg bruker til å redigere bildene mine og av en eller annen grunn lå den appen i samme mappe. Ja, det var litt rart. Men altså, kan man noen gang gjøre noe rett? 😂 Den appen er brukt tre ganger og jeg må nesten få lov til å leve uten at alt jeg gjør er feil altså. Om jeg vil ta litt sol så tar jeg litt sol, og det gjør meg verken til et dårlig forbilde eller til et dårlig menneske. Ja, det er ikke spesielt bra, og derfor snakker jeg aldri om at jeg gjør det – Og jeg gjør det KANSKJE tre ganger i året. Kanskje. Chill folkens! 

✖ Jeg er stort sett i settinger der jeg blir tilbudt kaffe hver eneste dag, og hver eneste gang svarer jeg det samme. Nemlig at “ellers takk, men jeg har ikke blitt så voksen enda”. HAHA. Burde jeg bare lære meg å drikke kaffe? Jeg vet ikke. Jeg har egentlig skikkelig lyst til det, men jeg syntes faktisk ikke at det er godt i det hele tatt. Jeg kunne så gjerne ønske at jeg var en av de som kan sitte og kose seg med en kopp kaffe. 

✖ I morgen skal jeg på God Morgen Norge og jeg håper at du vil se på. Jeg er på skjermen ca. 8.40! Og apropos det. Kanskje det er på tide å finne ut av hva jeg skal ha på meg? Hmm… 

Jeg håper at tirsdagen deres har vært fin 🖤

// Marty 

5 kommentarer

5 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Middagstips:
    – Gnocci (eventuelt annen pasta) med pesto, ost, brokkoli, kylling og sopp. De to siste kan sløyfes eller byttes ut med noe annet, såååå godt og enkelt! Kjøp ferdig gnocci i dagligvarebutikken.
    – Crispy chicken (krydderblandingen finnes i tex mex-avdelingen) i wrap m/guac, salat og salsasaus.
    – Kyllingfilet med søtpotet som du steker i ovnen. Ha litt olivenolje og masse salt, chillikrydder, paprikakrydder eller annet favorittkrydder på søtpoteten før du setter den i ovnen og skjær små “riller” i den, liksom kutt som om du skulle kuttet den opp i små ringer men ikke helt igjennom slik at den henger sammen i bunnen. Nam!!!
    – Pasta bolognese er en trygg slager, billig og enkelt. Jeg liker å ha sopp og brokkoli i for å gjøre det litt sunnere, og kyllingkjøttdeig i stedet for storfekjøtt.
    – Ferdigpose med rømmegrøt, men bytt ut rømma med fløte (–> fløtegrøt). Kan eventuelt byttes ut med 50/50 fløte og melk, hvis du vil ha en lettere variant (men ikke lettmelk, da vil jeg tro den blir for tynn).
    – Gulrot- og søtpotetsuppe. Jeg ender alltid opp med nok middag til minst 4 dager når jeg lager dette som jeg fryser og varmer opp når jeg ikke gidder å lage middag (ergo, jeg spiser suppe 4 dager på rad…). Stek søtpotet, gulrot og gresskar (kan sløyfes) i oppkuttede biter i ovnen med litt olje på. Stek hvitløk+sjalottløk som du blander i oppkokt vann med grønnsaksbuljong. Når det i ovnen er ferdig, knuser du det og blander det sammen med resten. Ha gjerne litt creme fraiche i, både som blandes i suppa og en dæsj på toppen. Høres kanskje tungvint ut, men det er veldig enkelt – tar bare litt tid! Verdt det though, ettersom du kan lage suppe i overflod. Her er det ingen fast oppskrift på hvor mye trenger av hver ingrediens, men jeg pleier å ta typ 2 søtpoteter (ca 500 g) og 800 g gulrot, 1 sjalottløk, 3 hvitløksfedd og 2-3 buljongterninger.
    – Tunfisksalat. Tunfisk i vann, lettmajones, kikerter, mais og eventuelt annet du vil ha i. Kan spises som det er eller på skiva/baguett.
    – Snadderloff. Store baguetter (gjerne grove), dressing, kjøttdeig (m/tacokrydder eller annet), salat og ost. Skjær ut en “tunnel” i baguetten og ta det nevnte i, i den rekkefølgen.
    – Enchiladas, quesedillas eller fajitas.
    Håper noe av dette kan hjelpe! Det er mine faste go-to retter, ettersom jeg 1. er student og 2. ikke er glad i å lage mat 🙂

  2. Vet du hva Martine. Jeg håper ikke du slutter å stå opp for dine meninger. Jeg blir så forbanna på alle som mener de har rett til å skape en utrygghet for de som hever stemmen sin. De MÅ ikke vinne. Takk for at du tørr ❤️

  3. Ang middagstips, så er jeg og middagslei. Alltid vanskelig å komme på noe nytt, og vanskelig å huske hva man har spist før som var godt. Kikket en dag i bokylla mi, og der var det gjemt inn et par kokebøker; DER fant jeg mye inspirasjon. Så tipset er å kikke i kokebøker. Det er det masse masse å velge i. Fant til og med ei fra ungdomsskolen, hvor man lagde litt lettere oppskrifter 😉 Fra boller til burritos

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *