En viktig melding!

Categories Tanker 💭

I kveld er det duket for det som regnes som verdens største moteshow, nemlig nemlig Victoria’s Secret-undertøysvisning. Dette er en årlig visning og noen av verdens største modeller er å finne på catwalken. Frida Aasen er norsk, og hun er en av de som skal gå showet – Noe som er dødsfett. 

Showet blir sendt på TV senere i år og jeg pleier vanligvis å sitte klistret til skjermen, men i år tror jeg faktisk at jeg skal la være og at jeg skal finne på noe bedre. 

Jeg syntes nemlig at showet begynner å bli skikkelig utdatert, for til tross for et spektakulært show, bestående av fantastiske modeller, undertøy og underholdning, så savner jeg mangfold. Disse damene er helt rå, men showet viser bare kun én type kropp, og samfunnet vårt består av ganske så mange flere kropper enn de kroppene vi får se under showet. Vi er nemlig blant annet mørke, lyse, brede, smale, høye, lave, gamle og unge. Heldigvis. 

Disse rå, sterke, dedikerte og dyktige damene som er å se på denne motevisningen er fantastiske, men jeg tror det samtidig er viktig å huske at de ikke er en fasit. Det finnes nemlig ikke en fasit på hvordan vi skal se ut og jeg vet at noen av oss ikke lar oss påvirke i det hele tatt, eller at noen ikke bryr seg, men det finnes mange som gjør det. Jeg har nemlig sittet foran TV-skjermen selv og googlet dietten til modellene, og det kjenner jeg at jeg er ganske så ferdig med. 

Så, idag har jeg tatt på meg mine usynlige englevinger og jeg rocker det – På lik linje som de på scenen i New York i kveld! Kroppen min er på ingen måte en fasit, men den er med på å representere et mangfold – Akkurat som du. 

​Ja takk til mangfold! Ja takk til forskjellige kule, inspirerende og dyktige kvinner 💪🏻

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

8 kommentarer

8 thoughts on “En viktig melding!

  1. Så på Snapchat igår at Victorias secret faktisk har inkludert flere typer jenter.. Problemet er at de har 2 Shows, der det ene er det vanlige showet (syltynne jenter) og en som er for plus size og handikappede.
    Ikke ta dette feil, det er absolutt ingenting galt i å være handikappet! Jeg har bare problemer med å forstå logikken med å sette plus size og handikappede sammen? Også de slanke jentene for seg selv? Hva faen tenker de

  2. Så med andre ord så er det greit å fremme fedme? Det er sunt? Skal man slutte å se på Victoria Secret fordi de er slanke? Så det gjør at det ikke er spennende og gøy å se på? Ganske sikker på at de jentene er mye sunnere enn jenter som er overvektige. Er så mye klaging på unødvendigheter, Hva gjør det så mye “bedre” at en overvektig person skal stå i undertøy? Av helsemessige årsaker så er det SUNT å trene, og det er SUNT å spise riktig. Det er ikke SUNT å fråtse i seg, eller droppe trening og heller ligge på sofaen og spise potetgull og sjokolade. Ikke det at jeg sier du gjør det, men folk som tar bilde av seg og skal liksom være kule og stolte fordi de velger å spise potetgull og sjokolade på sofaen og drite i “kroppspress”

  3. Mari:
    Men det er sunt å fremme et ideal om en så slank kropp som Victorias angels har? de har såpass lav fettprosent at jeg vil anta at flere av dem har problemer med feks manglende menstruasjon. som igjen fører til osteoporose senere i livet eller infertilitet.
    De fleste plus size modelsene er ikke virkelig overvektige, som regel er de damer med litt mer på kroppen. og jeg vil tro at de trener en del. Man kan faktisk trene og allikevel ha en BMI over 25.
    og nei, jeg har bmi på 18,6 hvis du tenkte at jeg forsvarte større personer fordi jeg følte meg truffet.

  4. Jeg er helt enig med Mari! De fremmer sunne kropper og alle damene gløder der de går mens de koser seg gløgg. Mangfold har de også, de har lyse, mørke, “flekkete”, formfulle og formløse jenter som alle er vakre på hver sine måter. De inspirerer meg til å trene mer, noe som er meget positivt for meg som ofte mister motivasjonen og som spiser det jeg vil.

  5. Så utrolig flott innlegg! Jeg elsker at du fremmer alle og ikke hakker ned på disse flotte kvinnene som åpenbart jobber hardt for det. Jeg elsker også at du legger vekt på at alle er flotte uansett hva, dette var et forfriskende innlegg og du viser til en utrolig bra personlighet med så gode verdier! Som en jente som sliter med selvbilde, så satte jeg sykt pris på det! Girlpower

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *