Kjære Erna Solberg

Categories Tanker 💭

Kjære Erna Solberg. 

Jeg kunne egentlig ønske at jeg i dag kunne skrive om hva jeg har på meg, hva jeg har spist til lunsj eller hva jeg skal spise til middag, men akkurat nå finnes det faktisk viktigere ting. 

I dag er jeg er nemlig forbanna. Jeg er forbanna på vegne av landet mitt, jeg er forbanna på vegne av min generasjon, jeg er forbanna på vegne av oss kvinner og jeg er forbanna på vegne av alle du kødder med. 

Jeg har i utgangspunktet en stor respekt for deg, og jeg støtter deg i det meste, men at du som kvinne og som statsminister er villig til å endre på abortloven vår skuffer meg skikkelig og det er faktisk ikke greit. 

Jeg har ti ting å spørre og si til deg: 

1. Hvorfor mener du at det er greit å bruke kvinnekroppen som et forhandlingskort? 

2. Hadde vi noen gang brukt mannekroppen som et forhandlingskort?

3. Abort er en menneskerett, ikke et politisk forhandlingskort.

4. Hvorfor skal man tvinge kvinner til å gjennomføre et svangerskap de selv ikke ønsker?

5. Er du virkelig villig til å endre på abortloven for å kjøpe KRF inn i regjering?

6. Hvem er du til å bestemme hva vi kvinner skal gjøre med vår egen kropp? 

7. Bruk av abort og kvinners valg er er stygt grep i en kamp om makt. 

8. Er det ikke helt sinnsykt at vi skal begynne å kødde med dette i 2018?

9. Ha fingra vekk fra livmora mi og mitt liv. 

10.Vær så snill Erna, ikke rør abortretten. 

DEL GJERNE. 

// Marty

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjære Erna Solberg

  1. Jeg er så enig med deg!
    Et spørsmål som gjelder noe helt annet – hvor er de skoene du har på deg i innlegget “Ti tanker på en tirsdag” fra? De er så fine! Ha en finfin dag!

  2. Jeg vil minne deg på at Erna Solberg aldri har hatt barn. Det er underholdende å se en 50 år gammel barnløs kvinne fortelle resten av oss at vi må få flere barn. Også snur hun seg rundt og gjør Norge ulevelig for barn. Fordi hun har ingen anelse om hva hun snakker om eller gjør.

    Det er påfallende at mange av de som prøver å bestemme over våre barns liv, selv ikke har barn. De har millionlønn, villaer, privatsjåfører og alt annet. Men ikke barn. Så hva faan vet de?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *