«Hæ, er ikke Ulrikke Falch lesbisk?!»

Categories Tanker 💭

I går ble det offentliggjort at Ulrikke Falch har blitt kjæreste med Ex On The Beach-Henrik. De aller fleste har vel fått med seg hvem Ulrikke Falch er, så for de som ikke vet hvem Ex On The Beach-Henrik er, så er det han som har en lidenskap for god litteratur og analsex. I følge han selv. Han har utmerket seg med både det ene og det andre, og uten at jeg kjenner han personlig så vet jeg at han faktisk er en ålreit fyr – Noe de aller fleste faktisk er. 

Etter offentliggjøringen tikket det inn med reaksjoner i landets kommentarfelt, i hemmelige forumer og i Ulrikke sine egne kanaler. Og selv sendte jeg et bilde med følgende tekst til Ulrikke «Jeg er sååååå langt unna å ville fyre av et blogginnlegg til alle kjipe, anonyme folk som skriver piss. Bare så du vet det. Håper dere ler og viser de fingeren». 

Egentlig hadde jeg ikke tenkt til å skrive et innlegg, men så kom jeg over at flere hadde skrevet kronikker om forholdet deres og ikke minst to spesielle utsagn som fikk meg til å reagere ekstra. Nemlig «Hæ, er ikke Ulrikke Falch lesbisk a? Jeg trodde alle sånne sinte, kåte kjerringer var det» og «alle feminister elsker jo analsex». 

Akkurat som at du må være kronisk sint for å ville ha like rettigheter for kvinner og menn, akkurat som at du må være kåt for å syntes at menn ikke skal trakassere kvinner og at du må være lesbisk for å snakke om kroppspress. Og at ditt standpunkt utgjør om du digger analsex eller ei. Morsomt og jævlig gammeldags. 

Noe av det Ulrikke har fått mest kjeft for er at noen av utsagnene hennes ikke rimer med forholdet hun nå har innledet, at hun er feminist og at det derfor er skikkelig dobbeltmoralsk av henne å finne seg en kjekk, veltrent fyr som ikke bare har vist seg fra sin beste side på TV-skjermen de siste ukene. Og ja, hadde hun stått frem med at hun hadde funnet seg en jentekjæreste hadde vi antakeligvis hyllet det (så lenge hun ikke var topptrent og hadde lagt ut bilde av seg selv i bikini) – Men nå er ikke det tilfellet. Hun har funnet seg Ex On The Beach-Henrik. Noe jeg egentlig ikke kunne brydd meg mindre om. Misforstå meg rett, men hvem Ulrikke deler seng med, hvem hun vil reise på ferie med og hvem sin familie hun vil spise søndagsmiddag med har liksom ikke så mye å si for meg. 

At folk reagerer er for meg helt greit, og det er noe både Ulrikke og Henrik må finne seg i. Jeg kan være så ærlig å si at jeg er lei av at alle skal mene noe om hva en feminist kan eller burde gjøre, at jeg er lei av holdninger om at feminister hater menn og at jeg er lei av holdninger om at kroppsaktivister ikke kan finne seg en med sixpack fordi det bidrar til kroppspress. Men mest av alt så er jeg lei av anonyme folk som skriver dritt i kommentarfelt. For kommentarer som at «håper rumpa til Ulrikke revner så fælt at hun ikke blir å se noe mer» er ikke annet et svært useriøst og motbydelig. Altså?! Seriøst folkens. 

Personlig sliter jeg med å forsvare alle utsagnene til Henrik i Ex On The Beach, og det er jeg helt sikker på at Ulrikke også gjør. Men nå er vi i 2018, og Ulrikke er et eget selvstendig individ, og Henrik er et eget selvstendig individ. Det betyr at Ulrikke overhode ikke kan ta ansvar for hva Henrik sa på en TV-innspilling mens han var full i våres. 

Det er mye jeg ikke vet, men jeg vet at det er dritdeilig å være forelska, jeg skjønner at det er dritvanskelig å være Ulrikke Falch og jeg vet at det norske folk elsker ting som dette. Ting vi kan elske og hate, diskutere og følge med på. Heldigvis for Ulrikke og Henrik sin del så kommer det garantert noe annet nytt og spennende snart, som folket kan diskutere. Frank Løke ligger jo ikke akkurat på latsiden. 

Og hvis det er lov til å være litt useriøs… Er det bare jeg som har tenkt på hvor hardt Vilde fra Skam hadde elsket Henrik? 

Facebook HER – Instagram Martinehalv – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

6 kommentarer

6 thoughts on “«Hæ, er ikke Ulrikke Falch lesbisk?!»

  1. Hva hennes standpunkt og holdninger er kan vel ikke styre hvem hun får følelser for. Er vel ikke noe verre enn de fleste andre forhold rundtomkring? :p Har selv lært at anonyme kommentarer teller ikke, har ikke vedkommende baller til å stå for det dem sier, gjelder det ikke likevel 😉

  2. Oppgående mennesker faller for personligheten, klart utseendet har noe å si til en viss grad, og man kan bli tiltrukket av mennesker utifra hvordan smaken vår er og hvordan de “oppfyller de kravene” men det er personligheten vi får følelser for. Så om Ulrikke Falch hadde sagt “nei jeg kan ikke være sammen med deg, fordi du er topptrent og bidrar til korppspress” så hadde hun jo selv bidratt til kroppspress? Man kan ikke utelukke noen bare fordi de ser sånn og sånn ut. Og smaken er veldig forskjellige så hva kroppspress er varierer jo fra person til person. Jeg kan si jeg liker en mann med litt å ta i fremfor at de er slanke eller veltrente. det er min smak! Men det betyr ikke at jeg synes slanke eller trente menn er stygge. Kroppspress er en veldig negativ ting, men det blir litt til hva man gjør det til selv, hvordan man tenker om deg selv, jeg tror den verste delen av kroppspress kommer innenfra, press fra oss selv, høye krav og urealistiske forventninger. Vi må bare innse at vi kan ikke se ut som noen andre, vi kan bare se ut som den beste versjonen av oss selv. Vi må slutte å sammenligne oss med andre mennesker. Og vi må lære oss til å innse at utseendet ikke bare har en fasit, for vi har alle forskjellig smak og forskjellige ønsker om hvordan vi vil se ut. Vi er bra nok som vi er sålenge vi er høflige, snille og ordentlige mennesker. Påtide å heller dømme folk utifra måten de oppfører seg og måten de behandler medmennesker. 🙂

  3. Hun møter seg fortsatt i døra, for hun kan umulig møte opp i tv debatter som hun har gjort og forvente kredibilitet etter dette.

  4. Full er aldri en unnskyldning men flott hun har funnet en skikkelig fuckboy så blir hun kanskje kvitt de tre lags dobbelhaka. Som kjent sex er god trening.

  5. Jeg har ikke sett på ex on the beach…Men er ikke det viktigste at folk er snille med hverandre i et forhold?
    Så hvis disse to er lykkelige sammen, hvorfor i alle dager skal folk bry seg?
    Feks: Jeg kan vel mene at å gjøre dumme ting i fylla er teit, selvom kjæresten min ofte gjør det? Det får han stå for.
    Jeg kan vel mene at å kle av seg å vise seg frem på sosiale medier er dumt og bidrar til kroppspress, selvom kjæresten min gjør det?
    Er du enig i alt kjæresten din gjør kanskje? Mest sannsynlig ikke. Så da skal du ikke få mene noe om noe da?…
    Folk ass!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *