Jeg er på Tinder!

Categories Tanker 💭

I helgen gjorde jeg det. Jeg satt alene hjemme i sofaen og jeg lastet ned Tinder. Når jeg tenker tilbake på det nå var det i utgangspunktet et ganske så svakt og ensomt øyeblikk, men det skjedde. Og jeg må innrømme at jeg egentlig ikke helt vet hva jeg gjør der. Jeg har ikke peiling på hvordan det fungerer, hvem man burde snakke med og ikke, og ikke minst – Hvordan man går frem. 

Hvordan bilde(r) burde jeg ha? Tekst? Hva skriver man? Skal jeg prøve å være morsom? Kanskje jeg bare burde drite i det? 

I utgangspunktet er jeg egentlig mest nysgjerrig på hva som finnes der ute. Det er som at jeg nærmest må ha en bekreftelse på at det finnes bra fyrer der ute. Du vet han fine, han morsomme og han som tar meg med storm. Samtidig er tanken på å møte noen, og egentlig i det hele tatt snakke med noen ganske så fremmed. Men, jeg føler at Tinder er en fin søndagsaktivitet og en overfladisk, klein reise der det handler om å sveipe til venstre. Eller til høyre. Alt ettersom. 

Jeg kan jo si det sånn at foreløpig status på Tinder er litt som denne relativt korte samtalen jeg hadde med en fyr søndagsmorgen: 

Og noe sier meg at det kanskje kommer til å bli på dette nivået. 

Jeg vet ikke med deg, men er jeg den eneste som blir litt svett av det å skulle date i 2018? Jeg føler at det for mange kun handler om å ligge, og at det nærmest er umulig å skjønne hvem som faktisk digger deg fordi du er den du er – Og hvem som digger deg fordi du er et potensielt ligg. Jeg sier ikke at det ikke kan utvikle seg til både noe spennende og bra, men jeg lengter liksom etter noe mer jeg. Nei, jeg mener ikke nødvendigvis en kjærlighetshistorie tatt ut fra en eller annen romantisk film (selv om det hadde vært fint), jeg mener bare litt respekt, forståelse og litt latter. Ikke bare: Hvor-bra-er-du-i-senga-spørsmål. 

Uansett. Jeg er hvert fall på Tinder. Jeg tror kanskje ikke at jeg kommer til å bruke Tinder så aktivt, men appen ligger på telefonen min og den ligger godt gjemt, og er klar til å komme til unnsetning – Hvis det skulle være nødvendig. 

Og forresten…

Jeg har ikke sveipa så mye, men de som har fått en sveip til høyre skulle bare visst at jeg egentlig ser sånn her ut når jeg gjorde det… 

Og ikke som dette:

Ønsk meg lykke til. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *