Ja, det er slutt

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det jeg skal dele nå har jeg gruet meg til å dele, men det er på tide at jeg gjør det. På en måte har jeg hatt lyst til å la være og si noe, i håp om at det skal gå over av seg selv. Men, det gjør det ikke. Dessverre. 

C og jeg har gjort det slutt. Og nei, det er ikke er dårlig periode eller noe spontant. Det er slutt og det har vært sånn en stund. Det er både rart og sårt å si det og på en måte skulle jeg ønske at jeg kunne si at det hadde skjedd noe spesielt, at det har vært noe drama eller noe jeg kunne vært sint for, men sannheten er at det bare har gått over. Eller. Han er min bestevenn, og problemet er kanskje det at han har fungert mer som det enn som en kjæreste litt for lenge og at det ikke har vært mulig å gjøre noe med det – Uansett hva vi har prøvd. 

Det er søren ikke lett dette med kjærligheten, men jeg har lært at man ikke kan holde på noe kun for å holde på det – Fordi det er trygt og komfortabelt. Jeg vet også at de fleste sier at det er umulig å være venn med eksen sin, men sannheten er at det for oss ikke er noe problem og det sier kanskje sitt om hvorfor ting har blitt som de har blitt. Vi har vel rett og slett vokst fra hverandre, i hver vår retning og i forskjellig tempo. 

Jeg vet egentlig ikke hva mer jeg kan si heller, men akkurat nå har jeg behov for å bare være litt, grine litt, le litt, spise is og akseptere at det er sånn det har blitt. 

Men, mitt motto i livet er at vi må sende den meldinga, dra på reisen, droppe de dårlige vennene, kline med den typen, slutte i den kjipe jobben, avslutte det kjedelige prosjektet, snakke med den personen du liker, følge magefølelsen og ta sjansen – Og akkurat nå måtte jeg gjøre det. Uansett hvor vondt og rart det er. 

Og, han vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt. 

// Marty 

14 kommentarer

14 thoughts on “Ja, det er slutt

  1. Hadde akk det samme med eksen min. Mistet kjærestefølelsene etter 5 år, brukte et halvt år på å gjøre det slutt fordi jeg var redd for å forlate det komfortable, jeg var fortsatt glad i han, jeg ville det skulle funke. Vi er fortsatt venner og angrer ikke et sekund, noen ganger vokser man dessverre bare fra hverandre. Det blir lettere med tiden, men det er så lov å gråte, ha det vondt og bare distansere seg litt en tid. Håper det går bra med deg ❤️

  2. Jeg må skrive noe jeg ofte har tenkt. At dere i lang tid har virket mer som venner enn kjærester. Min og jeg har vært sammen i over 10 år og har barn. Vi går ikke på Do med åpen dør, fiser i fellesskap osv. Alt for å bevare spenningen., og den har vi enda. Førtst kjærester, så venner. Ønsker deg det beste🦋

  3. Tusen takk for at du deler. Går igjennom AKKURAT det samme selv, og det er “godt” å lese at det er flere som har måtte gjort det slutt av denne grunn. Det hjelper mange at du er åpen, fortsett med det <3

  4. Jeg sliter med dette i mitt eget forhold, men klarer ikke å gjøre det slutt…. jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, uten å såre ham altfor mye… vi har vært sammen i over 3 år, og gjør alt sammen.
    Du er modig som snakker om dette, takk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *