Jepp, den er brukt!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOOD mandag! Akkurat nå sitter jeg hjemme med en to do-liste jeg nesten blir helt svett av. Men hey, er det mandag så er det mandag.

I dag sov jeg brått en time lenger enn planlagt, men det var faktisk ganske nødvendig og deilig. Jeg måtte nemlig kvinne meg opp til den faste løpeturen min som jeg før i dag ikke hadde løpt på en del uker. Sist jeg løp den holdt jeg på å krepere av varmen, så det er egentlig grunnen (unnskyldningen) til at jeg satt det litt på vent. Men om jeg overlevde? Jepp, men det var rimelig tungt skal jeg si deg. 

Jeg får ofte spørsmål om hvor jeg kjøper klærne mine. Jeg har jo ingen favorittbutikk og handler jo både her og der, men jeg har faktisk bestemt meg for å bli litt flinkere til å dele hvor ting kommer fra. 

Det er kanskje ikke så mange som vet det, men jeg er ordentlig glad i gjenbruk og flere av skattene i skapet mitt har jeg kjøpt i gjenbruksbutikker! Fretex i mitt hjerte sier bare jeg. 

Skjorten på bildet er min absolutte favorittskjorte og jeg mener å huske at den kostet 20,-. FOR et kupp og det er både miljøvennlig, fint for meg og fint for lommeboken. Buksen er kjøpt på Lindex og den kostet 75,-. Det er ikke gjenbruk (eller miljøvennlig), men poenget med det er at alt ikke trenger å koste skjorta for å se bra ut! 

Ofte når jeg ønsker meg noe nytt tar jeg en tur innom for eksempel Fretex eller Tise (appen som jeg bruker flittig) for å se om jeg kan få tak i det brukt. Plutselig kommer jeg over noe helt unikt og spesielt, og personlig syntes jeg det er ganske så mye kulere enn å ha noe som “alle andre” også har. 

Hvis du skal ha kule jeans, bukser, skjorter eller blazere: Sjekk ut gjenbruksbutikker. Sannsynligheten er stor for at du finner et dødskult plagg som allerede har levd et langt liv og som har masse personlighet. Og ja, et klesplagg kan ha personlighet 😂

Vi snakkes! 

// Marty 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *