Kjære venn, du er ikke alene

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Kjære venn, 

Her sitter jeg alene i sofaen og jeg kjenner at tårene presser på. 

Jeg føler meg ikke som de jeg ser bildene til på Instagram, jeg føler meg litt alene og jeg føler meg tom. 

Det hender jeg har det sånn til tross for at jeg stort sett fremstiller meg selv som dette:

Livet mitt er nemlig ikke bare bading, sol, sommer, skåling med venner, deilige middager, fine antrekk, #lykkerus og #perfekt. Stort sett er livet mitt ganske så fint, men ikke alltid og det er viktig for meg å si det høyt for du må ikke finne på å tro at jeg er noe bedre enn deg. 

Du er ikke alene om å av og til ha det sånn som du har det. 

Alle andre har det ikke kult hele tiden, jeg har hvert fall ikke det.

Alle andre er ikke på topp hele tiden, jeg er hvert fall ikke det. 

Alle andre har ikke kontroll på alt hele tiden, jeg har hvert fall ikke det. Herregud, hadde det enda vært så vell. 

Alle andre er ikke lykkelige hele tiden, jeg er hvert fall ikke det. 

Alle andre er ikke perfekte, jeg er hvert fall ikke det. 

Du er ikke alene om å føle at du ikke alltid strekker til. Du er ikke alene om å føle at du ikke kan relatere deg til alle andre sin lykke. Du er ikke alene om å føle at du ikke får til det du egentlig vil. Du er ikke alene om å føle deg alene. Du er ikke alene om å føle deg fortvila. Du er ikke alene om å ikke føle deg bra nok. Fin nok. Tynn nok. Vellykket nok. Ryddig nok. Perfekt nok. 

Det kan hende du ikke har det sånn som jeg har det akkurat i dag, men vit at du ikke er alene hvis du har det litt sånn i morgen, dagen etter eller om en måned. 

Husk det 🖤 Og du! Det er faktisk greit å ha det sånn, selv om det ikke kjennes sånn ut. 

// Marty 

5 kommentarer

5 thoughts on “Kjære venn, du er ikke alene

  1. Først vi har samme navn 😘 og takk for at noen sier noe ❤️ Takk for at du gir et lys på dette ❤️❤️ Takk for alt ❤️❤️

  2. Så godt skrevet, Martine!
    Denne har jeg lagret for å ta frem når jeg ikke føler meg så bra. Takk ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *