“Alle menn er psykopater”

Categories Tanker 💭

Her om dagen var jeg ute og spiste. På bordet ved siden av meg satt det to damer som var en del år eldre enn meg. Jeg pleier sjeldent å overhøre andre sine samtaler når jeg er ute og spiser, men det var vanskelig å la være – Akkurat denne gangen.

Det var tydelig at begge damene var single og at de fant en trøst i hverandre. Temaet under middagen deres var menn og det kan jo både være spennende, fuktig og gøy. Men, ikke denne gangen. Damene snakket nemlig om alle dårlige menn som finnes der ute, hvor mange psykopater av noen menn de selv hadde møtt og om alle de kleine datene de hadde vært på, der alt fra størrelsen på utstyret til maten de bestilte var feil. For ikke å snakke om at alt var mennene sin skyld. Hver eneste gang. 

Det fikk meg faktisk til å reagere, for hver gang noen snakker sånn om oss damer skal vi forsvare oss, da syntes vi det er helt uaktuelt og skammelig. Samtidig så snakker mange av oss damer sånn om menn. Mange av oss snakker faktisk stygt om mannfolka, og hallo – Når ble det egentlig greit?

Når ble det greit å stemple en dårlig date som er psykopat eller som en gris – Bare fordi det ikke gikk vår vei? 

Det hender jeg tar meg selv i det også. Hvis jeg irriterer meg over noe kjæresten min har gjort så smeller jeg til og nevner det for venninnene mine, og oftest så får jeg full støtte og sympati tilbake. Hadde han gjort det til sine kompiser hadde jeg jo blitt kjempe lei meg! Og det er faktisk ikke noe mer greit at jeg gjør det, selv om jeg skal være så ærlig å innrømme at det føles sånn. 

For nei… 

– Fyren er ikke automatisk psykopat fordi han liker noe annet enn deg, eller ikke liker deg. 

– Han er ikke en drittsekk fordi han ikke vil ha deg!

– Han er ikke pervers fordi han prøvde seg, når du ikke var interessert og dere var på fjerde date. 

– Mannen er ikke ubrukelig fordi han ikke har samme interesser som deg. 

– Han er ikke en gris fordi han kommenterer at du er fin!

– Han er ikke ekkel, fordi han ber deg på en kopp kaffe.

– Han er ikke kvalm, fordi han syntes en dame du ikke liker er fin. 

– Han er ikke stygg fordi han takket nei til å bli med deg hjem. 

Jeg kjenner en haug av fine fyrer, og det er jeg ordentlig stolt og glad for! De inspirerer meg, inkluderer meg og gir meg masse. De er kule, morsomme, kreative, bråkete, tullete, fine og varme. Alle menn er ikke psykopater, noen sleipe griser eller håpløse – Og den dagen vi mener det om alle menn, da burde kanskje vi damer ta en runde med oss selv i stedet 💪🏻

Eller hva?

Vi damer kan jo ikke forvente at mannfolka skal snakke pent om oss og behandle oss med respekt, hvis vi ikke gjør det tilbake. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

5 kommentarer

5 thoughts on ““Alle menn er psykopater”

  1. Her om dagen? Seriøst? Dette innlegget la du ut 6 Juni! Jeg husket at jeg hadde lest det tidligere, så jeg googlet det. For jeg ser jo at du har slettet det fra arkivet ditt! Ikke første gang dette skjer heller. Da er det bedre at du skriver at du legger det ut igjen, for at du syntes det er et viktig poeng å få frem!

  2. Veldig enig. Jeg har levd med en psykopat, og ser meg litt lei av at ordet “psykopat” blir slengt rundt som om det var et skjellsord. For det er ikke et skjellsord. Han er ikke psykopat selv om han sender deg 5-10 tekstmeldinger selv etter du har prøvd å bryte kontakten. Han er ikke psykopat selv om han er litt rar. For å vite om noen er psykopater i det hele tatt skal man kjenne dem over en lengre periode.
    Det er trist for de som faktisk lever med/har levd med ekte psykopater at dette ordet har blitt “normalisert” som et skjellsord.

  3. Alltid lurt på en ting, opplever du alle tingene du skriver om eller dikter du opp i ny og ned? Syns du opplever utrolig mye i grunn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *