Man er alltid sexy og promper aldri…

Categories Tanker 💭

Litt kjærlighetsprat. Jeg har tenkt mye den siste tiden på alt man faktisk gjør den første tiden av en relasjon og et forhold, som man (heldigvis) slutter med etter hvert. Hvert fall med det meste…

Det er jo ikke “bare bare” å forelske seg, ville overbevise mennesket du liker om at du er den rette og være et vidundermenneske ut av andre dimensjoner. 

Faktisk så vindundermenneske at man lyver om at man tar seg en dusj, kun for å kunne gå ordentlig på do….. (Ja, jeg gjorde det). 

Ting man (aka jeg) ikke gjør i starten av et forhold: 

1. Man går ikke på do foran hverandre og vil helst ikke at den andre skal merke at man i det hele tatt går på do. Hvor rart er ikke det egentlig? Tror man (meg selv inkludert) at man ikke lenger er fin og flott fordi man går på do, som alle andre mennesker på hele jorda? 

– Heldigvis kan det gå over på et tidspunkt hvis man går inn for det. Hvert fall for min del, og etter hvert så blir det like naturlig som å vaske hender. 

2. Man spiser penere. Hvem gjør ikke det? Selv holdt jeg hånden foran munnen hver gang jeg tygde… Skitt, så teit. 

– Når man har vært i et forhold lenge kan man vel nesten savne den tiden der mat alltid var romantisk og fint. Spesielt når begge parter kanskje hiver i seg litt hurtigmat og raper etterpå. For det kommer, for de fleste. 

3. Man er alltid sexy. I starten av et forhold vil man alltid ta seg godt ut. Man er vel ofte alltid litt pen, uansett hva man gjør.

– I starten av mitt forhold gikk jeg ofte rundt i t-skjortene hans for å være fin og søt, nå er det de jeg tar hvis jeg har omgangssyken. Jeg makter ikke å være sexy 24/7, og håper på forståelse for det. 

4. Man barberer seg, alltid. Det finnes heldigvis noen kule mennesker som faktisk lar være å bry seg om sånt, men jeg, som bryr meg har aldri vært så nybarbert som i starten av forholdet. Jeg smurte meg til og med inn med den ekstradigge fuktighetskremen, kun for å lukte godt. 

– Nå går det nesten i hvem som har mest hår på leggene. Nesten. 

5. Man promper aldri. I mine øyne er det å prompe foran partneren nærmest en tillitserklæring og et bevis på at “NÅ er vi close”. Noen har jo en greie med at de aldri gjør det, fordi de skal være fine og holde på romantikken…

– Jeg velger holder å la vær å holde på andre ting, haha! Jeg hører noen si at de aldri promper foran kjæresten sin, men HVORDAN er det mulig hvis man bor under samme tak, sover sammen og lever sammen? 

6. Man imponerer. De aller fleste vil vel vise seg fra sin beste side, og det gjør vel at man legger godviljen litt ekstra til. 

– Utrolig nok slutter man med det etterhvert, og plutselig så var man ikke så hjelpsom som man en gang var heller… 

7. Man gjør ting man ellers aldri gjør. Jeg lager mat når jeg må, men det å bake, lage desserter og overraske med den slags skjer typ…. ALDRI. I starten skjedde det for min del nesten hver dag. 

– Det er nesten synd at man slutter med sånt, for jeg var et typisk perfekt Facebook-menneske på den tiden. Nybarbert, nybakte boller, yndig og flott. 

Det må faktisk nevnes at det er viktig å ikke slutte og imponere hverandre, være romantiske og ha et ønske om å vise seg fra sin beste side. Men de færreste klarer vel to være det vidundermennesket man ofte er i starten av et forhold, resten av livet. 

… Eller hva?

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

1 kommentar

1 thought on “Man er alltid sexy og promper aldri…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *