Vi fungerer nesten best som venner 🖤

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det er dags for litt søndagsfjas… Eller, noen søndagstanker burde jeg vel egentlig kalle det. 

Noen ganger er jeg og C mer venner enn kjærester. Det har slått meg i det siste. Jeg liker det faktisk veldig godt, så lenge vi ikke glemmer at vi også er kjærester. Om du skjønner? Faktisk tror jeg at det vennskapet vi har er med på å gjøre ting så fint. For han er jo bestevennen min, og egentlig føler jeg meg ordentlig heldig som kan være kjæreste med bestevennen min. Og bestevenn med kjæresten min. 

Faktisk så tuller jeg ofte med at vi fungerer best som venner, og selv om det er mest tull – Er det faktisk ganske sant også. Det hender jeg får spørsmål om jeg hadde fortsatt å være venn med C om vi hadde gjort det slutt, og hvis ting hadde skjedd på en ryddig måte er det ikke noe annet jeg heller hadde ønsket. For tanken på å miste han, ikke bare som kjæreste, men også som bestevenn er nesten utenkelig. Og jeg er litt der at om det en gang ikke hadde fungert som kjærester, så trenger jo ikke det nødvendigvis å bety at det ikke hadde fungert som venner. Men, jeg veit ikke. 

Jeg har alltid hørt andre si at forelskelsen går over, og det gjør den. Hvert fall den intense forelskelsen. På et tidspunkt går det over til kjærlighet, og jeg tror det er hvor stor, dyp og sterk den kjærligheten er som avgjør om det funker eller ikke. For ikke å snakke om noen øyeblikk av forelskelse og sommerfugler i magen. Det trengs, hvert fall for min del. Og mye latter. 

Grunnen til at jeg fjaser om akkurat dette er fordi jeg så ofte får spørsmål om mitt eget forhold og om andre sine forhold. Hva skal til for at det skal fungere? Hvordan får du det til å fungere? Hvordan holde i gang gnisten? Ja, du skjønner tegninga. Jeg har jo ikke peiling! Det føles hvert fall veldig ofte sånn. For jeg vet ikke hva som skal til for at et forhold skal fungere, og jeg prøver, lærer og feiler stadig vekk i mitt eget. Både som venn, støttespiller og kjæreste. 

Jeg tror hvert fall at det er sjukt viktig å le masse, tulle, ikke ta verken seg selv eller den andre så høytidelig og ikke slutte å vise at hvor glad man er i hverandre. For ikke å snakke om å være gode venner, og ikke bare kjærester. Eller om vendt. Jeg prøver hvert fall, det jeg kan. 

Og… Vi ler masse. SJUKT masse. 

Nyt søndagen videre 🖤

// Marty 

 

1 kommentar

1 thought on “Vi fungerer nesten best som venner 🖤

  1. Jeg fant ut for ikke så lenge siden at en av favorittbloggerne mine r sammen med en av favorittspillerne mine. Evig fan av begge to ❤️❤️❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *